İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1071 | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin öğrenim amaçları öğrencilere; - Biyomedikal Mühendisliği (BME) öğrencilerine hızla gelişmekte olan bu mühendislik dalını tanıtmak, - Öğrencilere başarılı bir çalışma için gerekli akademik hazırlıkları ve BME'nin farklı alt disiplinlerindeki mesleki kariyerlerini tanıtmak, - Öğrencilere gelecekteki planları ve çalışmaları hakkında rehberlik etmek, - Öğrencileri kariyer yapabilecekleri diğer mühendislik veya yaşam bilimleri programlarına veya farklı BME alt disiplinlerine yönelmeleri konusunda bilgi ve destek vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Biyomedikal mühendisliğinde mühendislik ilkelerinin uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur - Biyomedikal mühendisliğinin tanımını bilmek ve biyomedikal mühendislerinin ilgi alanlarını öğrenmek - Temel bilimlerin fizik, kimya, biyoloji ve matematikteki biyomedikal mühendisliği alanındaki uygulamalarını bilir - Klinik mühendisin tanımı ve çalışma alanlarını bilir - Temel problemleri çözmek için çözümler ve yöntemler sağlamak amacıyla araştırma yapmayı ve sonuçları yorumlamayı bilir |
- Biyomedikal mühendisliğinin temelleri, - Biyomedikal mühendisliği ile klinik mühendisliği arasındaki ilişkiyi anlamak, - Fizik, biyoloji, fizyoloji, mekanik ve elektrik ve elektronik temelleri, - Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri, - Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini, - Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik, - Tıbbi görüntüleme yöntemleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | |
2) | Biyomedikal Cihaz Teknolojileri | |
3) | Biyomedikal Mühendisliğinde Fizik Temelleri | |
4) | Biyomedikal Mühendisliğinde Mekaniğin Temelleri | |
5) | Biyomedikal Mühendisliğinde Biyolojinin Temelleri | |
6) | İnsan Fizyolojisinin Temelleri | |
7) | Biyomedikal Mühendisliğinin Elektrik Temelleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Biyolojik Sinyaller | |
10) | Biyoenstrumantasyon | |
11) | Biyosensörler | |
12) | Biyomedikal Optik | |
13) | Tıbbi Görüntülemenin Temelleri | |
14) | Klinik Mühendisliği |
Ders Notları / Kitaplar: | Power Point slides will be available for student review. |
Diğer Kaynaklar: | 1. G.S. Sawhney, “Fundamentals Of Biomedical Engineering” ISBN (13) : 978-81-224-2549-9, (2007). 2. Joseph D. Bronzino, “The Biomedical Engineering Handbook Third Edition Medical Devices and Systems” (2006). 3. John G. Webster, "Medical Instrumentation, Application and Design" Fourth Edition, (2009) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. |