İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0607 | Etik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKAN KURUNÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı bazı temel kavramları ve bunların eleştirel ve felsefi düşünmeyi sağlamak için öğrencileri etik tartışmaları ile tanıştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir. Öğrenci etiği, onun diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek analiz edebilecektir Öğrenci etiğin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir. Öğrenci etiğin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir. Öğrenci etik tarihi ve etik ilişkisini kavrayabilecektir. |
Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Ahlaki Gerekçelendirme (akıl yürütme) İncelemeleri | Ders notları |
2) | Akla başvuru: Neden Ahlaklı olunmalı? | Ders notları |
3) | Öznelcilik ve Nesnelcik kavramlarının tanıtımı | Ders notları |
4) | Ahlaki Sistem: Ahlaki Kurallar ve İdealler | Ders notları |
5) | Akıl, Bilgi ve Şüphecilik | Ders notları |
6) | Eflatun diyaloglarından: Menon | Ders notları |
7) | Eflatun diyaloglarından: Kriton | Ders notları |
8) | Erdem Etiğini Anlamak | Ders notları |
9) | Aristoteles: Nikomakhos'a Etik | Ders notları |
10) | Ahlaki Prensipler ve Ahlaki Teoriler | Ders notları |
11) | Kant (Deontoloji) - Kategorik İmperatif | Ders notları |
12) | Bentham ve Mill - Faydacılık | Ders notları |
13) | Etik ve Hayvanlar - Etik ve Çevre | Ders notları |
14) | İdam Cezası - Etik ve Savaş | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Annas, Julia: 2000, Ancient Philosophy: A Very Short Introduction, Oxford, Oxford U.P Chappell, Timothy: 2009, Ethics and Experience, Durham, Acumen Publishing. Hooft, Stan von: 2006, Understanding Virtue Ethics, Chesham, Acumen Publishing MacIntyre, Alasdair: 1998, A Short History of Ethics, 2.ed., London, Routledge. Thomson, Anne: 1999 Critical Reasoning in Ethics: A Practical Introduction, London, Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2. Baskı, 2007. Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998. Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |