POV4350 Photo Essay and News PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4350 Fotografik Deneme ve Haber Fotoğrafçılığı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin dergi fotoğraflarına eleştirel düşünceye dayalı ve bilgili bir yaklaşım geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Haber fotoğrafçılığı ve foto-röportajın temel terimlerini belirler.
2. Dergi fotoğrafçılığına ve yeni medyaya ilişkin kişisel ve pratik bir yaklaşım gösterir.
3. Kişisel bir ses yaratmak için egzersizler yapma. Montaj becerileri ve eşsiz öğeler kullanır.
4. Belgesel fotoğrafına bir genel bakış belirler.
5. Editoryal fotoğraflar çekerken fotoğraf makinesinin tüm ayarlarını ve işlevlerini kullanma becerisi gösterir.
6. Bir fotoğrafçı olarak kişisel bir bakış açısı tasarlar.
7. Uzun vadeli amaçlara odaklanırken kişisel bir tarz oluşturmanın yollarını arar.

Dersin İçeriği

Öğrenciler her hafta tipik bir dergi ödevi ile uğraşacaklar: bir hikaye yaymak için müsvedde okuma, araştırma yapma, konsept belirleme, fotoğraf, baskı, montaj ve sunum. Sınıf, yapılan işleri açık bir şekilde değerlendirecek. Sınıf içi tartışmalar ayrıca ücretler, portfolyo sunumu, iş teslimi gibi konuları da içerecek. Slayt sunumları ve dersler aracılığıyla dergilerin ilk günlerindeki kuruluş amaçlarından günümüzde nasıl işlediklerine kadar dergi tarihini gözdem geçireceğiz. Konuk fotoğrafçılar, fotoğraf editörleri ve sanat yönetmenleri bu alandaki bakış açılarını paylaşacaklar. Ödevler bireysel ihityaçlara, tarzlara ve amaçlara göre oluşturularak öğrencilerin kişisel ve pazarlanabilir bir tarz yaratmasına yardım edecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Bir fotoğraf günlüğü yapma ve fotoğraf makinesi ile günlük çekim yapma. Ödev 1
3) Tam uygunluk. Potfolyo, websitesi, galeri teslimi ve iş dünyası için işlerini uygun hale getirmek. Ödevler üzerine çalışma.
4) Şehir manzarası fotoğraflama. Ödev 2
5) Şimdi ve burada: Mekanın özü. Ödevler üzerine çalışma.
6) Gezi fotoğrafı ve foto-röportaj. Ödev 3
7) Kompozisyon, ekipman, ışık, baskı tarzı ve imgelemde duygusal ağırlık konuları ve fotoğraf ustaları hakkında tartışmalar Ödevler üzerine çalışma.
8) İlk montaj, neden bu kadar önemli? Ödev 4
9) Siyah-Beyaz karşısında renkli fotoğraf. Ödevler üzerine çalışma.
10) Kompozisyon, ekipman, ışık, baskı tarzı ve imgelemde duygusal ağırlık konuları ve fotoğraf ustaları hakkında tartışmalar. Ödev 5
11) Saha gezisi. Ödevler üzerine çalışma.
12) İleri fotoğraf işleme. Ödev 6
13) Ödevlerin sözlü sunumu. Sunum üzerine çalışma.
14) Final sunumları. Final Ödevine Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge.
Diğer Kaynaklar: 1. Berger, J. (2008). Ways of seeing. London: Penguin.
2. Janus, E. & Lambert, M. (1998). Veronica's revenge : contemporary perspectives on photography. Switzerland Zurich New York New York City: LAC Scalo Distributed in North America by D.A.P.
3. Stahel, U. (2003). Well, what is photography? : a lecture on photography on the occasion of the 10th anniversary of Fotomuseum Winterthur. Winterthur, Switzerland Zurich: Fotomuseum Winterthur Scalo.
4. Wells, L. (2009). Photography : a critical introduction. London New York: Routledge.

Other resources and artists' books may include:

1. Ara Guler (Ed.Tavlas,Nezih). Fotocep, 2010.
2. Henri Cartier-Bresson. Thames and Hudson Gallimard, 2008.
3. Arabesk. Cobanoğlu,Haluk. Fotografevi, 2007.
4. New York Subway. Cobanoglu, Haluk. YGS, 2003.
5. Camera Work. Stieiglitz, A. Taschen, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 6 4 24
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4