FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4355 | Reklam Fotoğrafçılığı | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri reklam fotoğrafçılığının teknik yönleri ile tanıştırmayı ve onlara bilgilerini uygulamaya geçirirken yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Reklam fotoğrafını tarihsel uygulamaları içinde anlar. 2. Janrdaki çeşitli uygulamaları belirler. 3. Stüdyoda ve dış mekanda reklam fotoğrafı uygulama becerisi edinir. 4. Reklam fotoğrafının pratik konularının kullanımında ustalık gösterir. 5. Reklam amaçlarıyla ilgili üretim sonrası yazılımlar kullanma becerisi gösterir. |
Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğrafik tasvirin teknik yönleriyle meşgul olacaklar. Fotoğrafik tasvirin dayandığı öğeler arasında kümeler, still life ve modeller, ayrıca kamera, film ve ışık sistemlerinin grameri, ve güzel sanatlara, ticari uygulamalara ve editoryal alanlara yönelik kontrollü görüntülerin üretimi vardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklam fotoğrafının, yerin, araçların ve tekniklerin reklamcılık özelliklerini anlamak | |
2) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | Ödev 1 |
3) | Stüdyo fotoğrafının kuralları Reklam fotoğrafında kullanılan araçlar Işık yardımıyla duygudurumu yaratmak | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | Ödev 2 |
5) | Kompozisyon kuralları I | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | Ödev 3 |
7) | Kompozisyon kuralları II. Görüş açısı ve çekim planları Klasik bir kampanya yaratmak. | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Vize sunumları | Sunum üzerine çalışma. |
9) | Konuk Fotoğrafçı | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | Ödev 4 |
11) | Reklam Fotoğrafı. Yaratıcı fikirden baskıya üretim Süreçleri. Reklamda fotoşop kaynaklarının kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | Ödev 5 |
13) | Öğrenci işlerinin eleştirisi | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Final Çalışması | Final Ödevine Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Marshall, H. (1989). Art-directing photography. Oxford: Phaidon. 2. Salomon, Allyn (1982) Advertising photography. New York: American Photographic Book Pub. |
Diğer Kaynaklar: | Other sources may include: 1. www.ilford.com 2. www.sinar.com 3. www.ar-studio.com/Portfolios/ 4. www.jimappleton.com/Ads-01.htm 5. www.ericmeola.com 6. www.the-lightbox.com/Marketing/ 7. www.grafixoncall.com/Photography.html 8. www.studiohl.gr/ 9. meta4sapporo.com/english/top.html 10. www.bga-photo.co.uk/index2.html 11. www.photographe-de-mode.com/photos-de-mode-couleur.html 12. www.5thfloorstudios.com/commercial.html 13. www.mira.com 14. www.picturesque.com 15. freestockphotos.com 16. www.photosource.com 17. Creative options (1996) New York:American Showcase. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |