POV4438 Advanced Digital PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4438 İleri Dijital Fotoğrafçılık Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere renk kuramı, veri girişleri için donanım kullanma, çıkış ve arşivleme, renk yönetimi, rötuş, özel efekt ekleme, maskeleme ve filtreleme için yazılım kullanma esaslarını tanıtmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sayısal görüntü dosyalarını düzenler.
2. Sayısal karanlık oda tekniklerini geliştirir.
3. Sayısal karanlık oda yazılımı kullanır.
4. Sayısal fotoğrafları analiz eder.
5. Sayısal portfolyo oluşturur.
6. Sayısal görüntüleri işler.
7. Fotoğraf makinası kullanımı ve sayısal karanlık oda becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders programına genel bakış. İşlenmiş görüntü örneklerine bakma. “Alet Kutusu”na genel bakış.
2) Alet Kutusu: seçim ve maskeleme. Dosya açma esasları, çözünürlük. Ekleme yapma, dosya formatları ve boyutlandırma. Ödevler üzerine çalışma.
3) Katmanlarla çalışma I: Katman ilişkilendirmesi, katman maskeleme, ayar katmanları. Ödev 1
4) Katmanlarla çalışma II: Alfa kanalı, katman adaptasyon çeşitleri. Ödevler üzerine çalışma.
5) Renk: renk kipleri, renk uzayları, renk kanalları, görüntüleri düzeltme, renk dengesi, renk doygunluğu, renk yoğunluğu, renk seviyesi ve çubuklu çizelge kullanımı. Sunum: Vize projesi gelişimi. Ödev 2
6) Boyama, fırçalar, geçiş araçları, doldurma ve çizgi seçimleri, ve katmanlar. Sunum: Vize projesi gelişimi. Ödevler üzerine çalışma.
7) Rötuş, eritme komutu, biçim değiştirme, kopyalama damgası, yama aracı, bulandırma ve keskinleştirme. Sunum: Vize projesi gelişimi. Ödevler üzerine çalışma.
8) Vektörel şekiller, şekil çizme, işleme ve yönetme. Ödev 3
9) Ham fotoğraf biçimiyle çalışma, “camera raw” eklentisi, görüntü geliştirme ve düzeltme. Adobe Bridge ve Lightroom kullanımı, görüntü dosyalarını düzenleme ve portfolyo oluşturma. Ödevler üzerine çalışma.
10) Yüksek dinamik aralık, birleştirme ve ton eşlemesi, ton sıkıştırma ve detayları ortaya çıkarma. Ödev 4
11) Panoramik fotoğraf, panoramik üçayak kafası kullanımı, birleştirme, ekleme ve ton eşlemesi. Ödevler üzerine çalışma.
12) Manipulasyon, farklı fotoğraf parçalarını bir araya getirmek, maske ve fırça kullanımı Final projelerine başlanması.
13) Sunum: Final projelerinde kaydedilen gelişmeler. Sunum üzerine çalışma.
14) Final projeleri sunumları. Sunum üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. EVENING, Martin. The Adobe Photoshop Lightroom 3 Book: The complete guide for Photographers. Adobe Press, 2010.
2. SCHEWE, Jeff. Adobe Photoshop CS5 for Photographer. The Ultimate Workshop. Focal Press, 2010.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 4 10 40
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.