Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal reklam filmine giriş. Kurumsal reklam filmi çeşitleri ve özellikleri |
|
2) |
Kurumsal reklam filminin işlevleri |
|
3) |
Kurumsal reklam filminin üretiminde görev alan birimler, prodüksiyon aşamaları. |
|
3) |
Kurumsal reklam filminin üretiminde görev alan birimler, prodüksiyon aşamaları. |
|
4) |
Kurumsal reklam filmi tasarlama. Kurumsal reklam filimi gerekliliğini ortaya çıkaran durumlar ve ihtiyaca uygun reklam yazımı. |
EKİP ÇALIŞMASI: DERSTE BELİRLENMİŞ ŞİRKET VE DURUM İÇİN KURUMSAL REKLAM FİLMİ TASARLAMA, SİNOPSİS HAZIRLAMA. |
5) |
Kurumsal reklam filmi için bütçe hazırlama. Filmin prodüksiyonunu üstlenecek şirketi bilgilendirme ve yönetme yöntemleri. |
EKİP ÇALIŞMASI: FİLM İÇİN TASLAK BÜTÇE HAZIRLAMA |
6) |
Kurumsal reklam filminin çekim öncesi aşamaları: mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi. Yapım şirketi ile gerçekleştirilen çekim öncesi toplantı'nın (PPM) yönetimi. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK BİR KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN MEKAN, OYUNCU VE AKSESUAR LİSTELERİNİN HAZIRLANMASI |
7) |
Kurumsal reklam filminin storyboard'unun hazırlanması. Kurumsal reklam filminin çekimi. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN STORYBOARD'UNUN (SCREENSHOT'LAR ALARAK) HAZIRLANMASI. |
8) |
Kurumsal reklam filminin post-prodüksiyonu. Offline montaj, online montaj, ses tasarımı ve üst ses. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN POST PRODÜKSİYON AŞAMALARINI BELİRTMEK |
9) |
Midterm projelerinin sunumu: Öncesinde tasarlanan kurumsal reklam için hazırlanmış senaryo, tretman, mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi belgelerinden oluşan PPM Dosyası. |
EKİP ÇALIŞMASI: Öncesinde tasarlanan kurumsal reklam için hazırlanmış senaryo, tretman, mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi belgelerinden oluşan PPM Dosyası'nın hazırlanması. |
10) |
Bir önceki derste verilen geri bildirimler üzerinden yeniden yapılan projelerin değerlendirilmesi ve tartışılması. |
EKİP ÇALIŞMASI: Projelerin bir önceki derste verilen geri bildirimler üzerinden yeniden şekillendirilmesi. |
11) |
Kurumsal reklam filmi için storyboard hazırlama. Storyboardla mizanseni ifade etme. |
EKİP ÇALIŞMASI: KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN STORYBOARD'U ÜZERİNDE ÇALIŞMAYA BAŞLAMA |
12) |
Final projelerinin sunumu. Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar sunulur. |
EKİP ÇALIŞMASI: Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar tamamlanır, sunuma hazırlanır. |
13) |
Final projelerinin sunumu. Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar sunulur. |
EKİP ÇALIŞMASI: Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar tamamlanır, sunuma hazırlanır. |
14) |
Verilen geri bildirimler üzerinden tekrar şekillendirilen projelerin değerlendirilmesi ve tartışılması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
|
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|