Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Halkla ilişkilerde teorinin gelişimi |
|
2) |
Halkla ilişkilere kavramsallaştırmak: Tanımlar ve yaklaşımlar. |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
3) |
Halkla ilişkiler ve iletişim süreci:
- Berlo ve Schramm'ın iletişim modelleri |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
4) |
İkna ve kamuoyu:
- Sihirli Mermi ve 2 Aşamalı iletişim modeli
- Asimetrik ve Simetrik PR |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
5) |
Halkla ilişkilerde propaganda:
- Kullanımlar ve doyumlar teorisi
- Aşılama teorisi
Quiz 1 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
6) |
Anlam yönetimi olarak halkla ilişkiler:
- Marshall McLuhan'ın iletişim yaklaşımı
- Gündem yaratma ve çerçeveleme teorileri |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
7) |
Anlam yönetimi olarak halkla ilişkiler:
- Rogers ve Yeniliğin Yayılımı Kuramı
Quiz 2 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
8) |
Öğrenilen kavramların kısa tekrarı |
|
9) |
Paydaş kavramını anlamak:
- Sosyal öğrenme ve sosyal yargı teorileri |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
10) |
Paydaş kavramını anlamak:
- Bilgi açığı hipotezi |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
11) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Grunig ve Hunt'ın Mükemmellik Teorisi
Quiz 3 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
12) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Sistem Teorisi |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
13) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Çatışma ve kriz yönetimi
Quiz 4 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
14) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Oyun teorisi |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|