FTV3966 Special Topics in TV and Media IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3966 TV ve Medya Çalışmalarında Seçme Konular II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders güncel sinema ve medya çalışmalarındaki anahtar kavramları, metinleri ve tartışmaları keşfetmek üzerine kurulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Medya ve sinema çalışmlarının temel terminolojisine sahip olur.
2. Sinema ve medya ürünlerini geçerli terminoloji ile analiz edebilir.
3. Sinema ve medyadaki ana akımları ve teorileri bilir.
4. Filmler ve medya ürünleri üzerine akademik dilde ve terminolojide sunumlar yapabilme becerisine sahip olur.

Dersin İçeriği

Dersin ana merkezinde sinema çalışmaları ve medya çalışmalarında yer alan disiplinleri ve tamamlayıcı süre gelen tartışmalarını ele almak yer alır. Bunlar arasında filmi bir sanat olarak, ya da bir kültür ürünü olarak ya da endüstri olarak ele almak, klasik film teorileri ve film eleştirmenliği, feminist film kuramı gibi temel konular yer almaktadır. Tüm bu temel tartışmaların medya ve sinema ile ilişkili diğer disiplinlerle ilşkilendirilmesi de dersin içeriğinde yer alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareket, animasyon, sanat sineması, auteur kuramı, Siyahi sinema, Bollywood, İngiliz Yeni dalga hareketi
2) Sinema Novo, Sinema Verite, Klasik Hollywood Sineması, komedi, kült sinema, diegesis, Dogma akımı
3) Etnografik film, Avrupa Sineması, Dışavurumculuk, Fantastik filmler, Feminist film kuramı, Kara film, Fransız Şiirsel Gerçekçilik
4) Gangster filmleri, Janra teorisi, Korku sineması, Tarihi filmler, özdeşleşme, bağımsız sinema, İtalyan Yeni Gerçekçilik
5) Melodram, yöntem oyunculuk, müzikal, mitler, anlatı yapısı
6) Paralel sekanslar, plot, öykü, psikanaliz ve kuir sinema
7) Psikanalitik film kuramı (devam) sunumlar
8) Gerçekçilik, temsil, çözüm ve yol filmleri
9) Bilimkurgu, Skopofili, Semiyotik, Sovyet sineması ve montaj
10) Mekansal ve zamansal devamlılık, yıldız ve yıldız sistemi, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası akımlar, öznel kamera, sürrealizm
11) Üçüncü Sinema, 3d sinema, geçiş, yolculuk
12) Yeraltı sineması, vampir filmleri, farklılıklar, şiddet ve sansür
13) Savaş filmleri, westernler, dünya sineması ve üçüncü dünya sineması
14) Sınıf içi film analizler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.Hayward, Susan, Cinema Studies, The Key concepts, Routledge, London and New York, 2013

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 2 8 16
Küçük Sınavlar 3 9 27
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.