Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hareket, animasyon, sanat sineması, auteur kuramı, Siyahi sinema, Bollywood, İngiliz Yeni dalga hareketi |
|
2) |
Sinema Novo, Sinema Verite, Klasik Hollywood Sineması, komedi, kült sinema, diegesis, Dogma akımı |
|
3) |
Etnografik film, Avrupa Sineması, Dışavurumculuk, Fantastik filmler, Feminist film kuramı, Kara film, Fransız Şiirsel Gerçekçilik |
|
4) |
Gangster filmleri, Janra teorisi, Korku sineması, Tarihi filmler, özdeşleşme, bağımsız sinema, İtalyan Yeni Gerçekçilik |
|
5) |
Melodram, yöntem oyunculuk, müzikal, mitler, anlatı yapısı |
|
6) |
Paralel sekanslar, plot, öykü, psikanaliz ve kuir sinema |
|
7) |
Psikanalitik film kuramı (devam)
sunumlar |
|
8) |
Gerçekçilik, temsil, çözüm ve yol filmleri |
|
9) |
Bilimkurgu, Skopofili, Semiyotik, Sovyet sineması ve montaj |
|
10) |
Mekansal ve zamansal devamlılık, yıldız ve yıldız sistemi, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası akımlar, öznel kamera, sürrealizm |
|
11) |
Üçüncü Sinema, 3d sinema, geçiş, yolculuk |
|
12) |
Yeraltı sineması, vampir filmleri, farklılıklar, şiddet ve sansür |
|
13) |
Savaş filmleri, westernler, dünya sineması ve üçüncü dünya sineması |
|
14) |
Sınıf içi film analizler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|