EĞİTSEL TASARIM VE DEĞERLENDİRME (TÜRKÇE, TEZLİ)


Program Tanımı

Hızlı değişen dünya eğitim kurumlarımızı ve onları nasıl yöneteceğimizi yeniden tanımlamamızı gerektiriyor. Bunun bir gelecek senaryosundan çıkıp bir ihtiyaç olduğu gerçeğini kabul ederek yeni nesil okullar yaratmak ve yeni nesil işletmeleri yönetmek üzerine beceriler geliştirmeyi hedefleyen öğrenme ortamlarını öğrencilerimize sunmayı hedeflemekteyiz. Disiplinler arası çalışmaları destekleyen, gerçek sorun ve ihtiyaçlar üzerinden yaparak öğrenmeyi teşvik eden, araştırma odaklı çalışmalar ve projeler yürüterek öğrencilerimizle birlikte yeni nesil eğitsel tasarımlar yaratmayı ve onların yeni nesil eğitsel tasarım becerilerini geliştirmeyi arzu etmekteyiz. Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde yükseköğretim kurumunun öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.

Kazanılan Derece

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Enstitüler, her yarıyıl başlamadan önce programlardan Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını ve varsa başvuru için gerekli özel şartlarını isterler. Programlardan gelen istekler doğrultusunda öğrenci kabul edecekleri lisansüstü programların adlarını, Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını, başvuru için gerekli belgeleri, son başvuru tarihini ve diğer hususları ilan ederek adaylara duyururlar. Lisansüstü eğitim-öğretime başvuracak adaylar, ilanda belirtilen süre içerisinde istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitüye başvururlar. Öğrencilerin bir yüksek lisans programına başvurabilmeleri için; lisans diplomasına sahip olması ve tezli bir programa başvuracak ise Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezî olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya ALES taban puanına karşılık, YÖK tarafından belirlenen GMAT veya GRE sınavlarından eş değer taban puanı almış olmaları gerekir. Tezsiz Programlar için ALES şartı aranmaz. İngilizce programlar için Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen yabancı dil sınavlarının birinden en az 65 puan alması veya üniversitenin yapacağı dil sınavından gerekli puanı almış olması gerekir. Yabancı Dil Sınavı(YDS): 65, Test of English as a Foreign Language (TOEFL): 79, BAU Dil Yeterlilik Sınavı: 65, YÖKDİL: 65). NOT: Yukarıda belirtilen puan kriterleri başvuru için minimum değer olup bazı programlarda değişiklik gösterebilmektedir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZLİ) alanında derecesi (Master of Business Administration) almaya hak kazanmaktadırlar.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Mezunların Mesleki Profili

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Bir Üst Dereceye Geçiş

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Program Kazanımları

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları
Dersler
EDE5112 Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu
EDE5121 Eğitimde Ölçme
EDE5187 Seminer
EDE5188-1 Yüksek Lisans Tezi
EDE5188-2 Yüksek Lisans Tezi
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik
Departmental Elective
CNG5002 Nitel Araştırma Yöntemleri
EAP5101 Eğitim Yönetimi ve Organizasyon
EAP5102 Örgütsel Davranış ve Liderlik
EAP5104 Eğitim Kurumlarında Çatışma ve Yönetimi
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri
EAP5106 Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama
EAP5112 Eğitim Kurumlarında Performans Değerlendirme
ECE5113 Okul Öncesi Eğitimde Müfredat Geliştirme
ECE5117 Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitimi
EDE5111 Öğrenme Sistemleri Tasarımı
EDE5115 Eğitsel Tasarımda Güncel Araştırmalar
EDE5122 Eğitimde Değerlendirme
EDE5127 Eğitsel Değerlendirmelerde Çok Değişkenli Araştırma
EDE5131 Yakınsak ve Iraksak Becerilerin Ölçülmesi
EDT5101 Eğitim Teknolojisinin Temelleri
EDT5104 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı
EDT5105 Uzaktan Eğitim: Kuram, Araştırma ve Uygulama
EDT5112 İstatiksel Veri Analizi
EDT5117 Eğitsel Video
GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5112 Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5121 Eğitimde Ölçme 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5187 Seminer 0 0 0 10
EDE5188-1 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5188-2 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


EĞİTSEL TASARIM VE DEĞERLENDİRME (TÜRKÇE, TEZLİ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ