EĞİTSEL TASARIM VE DEĞERLENDİRME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5102 | Örgütsel Davranış ve Liderlik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Prof. Dr. SELAHATTİN TURAN Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye, örgütlerde insan davranışlarının yapısı ve işlevi hakkında kavramsal ve pratik bir anlayış kazandırır. Verimliliği ve örgütsel etkinlik ve yeterliliği etkileyen davranışsal etkilerin yanı sıra, profesyonel yöneticinin rolü ile ilişkili teoriler, konseptler, terminoloji ve beceriler eğitim kurumları özelinde incelenecektir. İşlenecek konular arasında algılama, motivasyon, karar verme, iletişim, liderlik, iş ve örgütsel tasarım ve grup davranışları yer almaktadır. Örgütsel güç, politika, değişim ve gelişim dersin çatısı altında yer alan diğer konular arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler , liderlik kavramlarını kullanarak, yönetimsel sorunları analiz edebilir. II. Eğitim ve öğretim liderliği kavramları ile ilgili yönetim kavramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir. III. Eğitimsel liderlik kuramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir. IV. Cinsiyet ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir. V. Denge ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir. VI. Verilen vakalardaki sorunlara, Durumsal ve Çoklu Liderlik açısından bakarak, çözümler üretebilir. |
Ders içeriğinde eğitim liderliği, öğretim liderliği, vizyoner liderlik, dönüşümcü liderlik kavramları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Örgütler, yönetim, liderlik | ||
2) | Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik | ||
3) | Yapısalcı yaklaşımın özellikleri ve yapısalcı liderlik (devam) | ||
4) | İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği | ||
5) | İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam) | ||
6) | İnsan kaynakları yaklaşımının özellikleri ve insan kaynakları liderliği (devam) | ||
7) | Politik yaklaşım ve politik liderlik | ||
8) | Politik yaklaşım ve politik liderlik (devam) | ||
9) | Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik | ||
10) | Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam) | ||
11) | Sembolik yaklaşım ve sembolik liderlik (devam) | ||
12) | Çoklu liderlik davranışı | ||
13) | Çoklu liderlik davranışı (devam) | ||
14) | Çoklu liderlik davranışı (devam) |
Ders Notları: | Lee G. Bolman & Terrence E. Deal (2013). Reframing Organizations: Artistry, Choice and Leadership (5th Ed). San Francisco, CA: Jossey-Bass. |
Diğer Kaynaklar: | Articles provided from various educational leadership journals |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |