Disiplinler üstü bir yaklaşım ile tasarlanan Eğitim Teknolojisi doktora programımız; farklı disiplinlerdeki bilgi, beceri ve yetkinlikleri, gerçek öğrenme problemleri bağlamında araştırarak yenilikçi yollar ile öğrenmeyi destekleme ve geliştirme konusunda uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program çerçevemiz; örgün, yaygın veya yetişkin öğrenme bağlamlarında öğrenmeyi kolaylaştırmak ve performansı desteklemek için uygun süreç ve ürünlerinaraştırma ve geliştirme odaklı planlanması, tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetilmesini kapsamaktadır. Eğitim teknolojisi doktora programımızda öğrencilerimiz, disiplinler üstü bakış açıları geliştirebilmeleri için şu alanlardan dersler alırlar: Araştırma Yöntemleri (2 ders), Tasarım Yeterlikleri (2 ders), Öğrenme teknolojisi (2 ders), Bilişsel psikoloji, sosyoloji veya bilimsel bakış açısından teknoloji (1 ders) ve Konu alanında teknoloji (1 ders). Öğrencilerimize; dersler ve ders sonrası yeterlik ve tez süreçlerinde, kariyer hedefleri ve araştırma ilgilerine göre öğretim üyelerimiz tarafından mentorluk sağlanmaktadır. Sonuç olarak, mezunlarımız;devlet veya özel sektör kurumlarında, çeşitli eğitim kurumlarında veya üniversitelerde anahtar role sahip nitelikli ve yetkin eğitim teknolojisi uzmanı olarak görev alabilirler. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of EDUCATIONAL TECHNOLOGY) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Mezuniyet Not Ortalaması %15 •Lisansa dayalı doğrudan doktora (bütünleşik doktora) başvurularında lisans not ortalamasının en az 3.50/4.00 olması gerekmektedir. •Tezli Yüksek Lisansa dayalı doktora başvurularında yüksek lisans not ortalamasının en az 3.00/4.00 şartının sağlanması gerekmektedir. GENERAL APPLICATION REQUIREMENTS FOR NON-TURKISH STUDENTS Grade Point Average 15% •A minimum grade-point average (GPA) in undergraduate program of 3.50 out of 4.00 is required for Integrated Ph.D. Program applications. •A minimum grade-point average (GPA) of 3.00 out of 4.00 in master degree is required for Ph.D. Program applications with Thesis-Master’s degrees. ALES, GRE or GMAT Exam 50% •A minimum score of 60 in ALES, 685 (or 154) in GREor 500 in GMAT is required for Ph.D. Program applications with Thesis-Master’s degrees; and for Integrated Ph.D. Program applications, a minimum score of 70 in ALES, 700 (or 155) in GRE or 540 in GMAT or an equivalent score in any other exam whose equivalency is recognized by the Council of Higher Education is required. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, EĞİTİM TEKNOLOJİSİ alanında DOKTORA almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Mezunlarımız;devlet veya özel sektör kurumlarında, çeşitli eğitim kurumlarında veya üniversitelerde anahtar role sahip nitelikli ve yetkin eğitim teknolojisi uzmanı olarak görev alabilirler. |
Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. |
1 | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. |
2 | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. |
3 | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme |
4 | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme |
5 | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme |
6 | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme |
7 | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme |
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
9 | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
10 | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
11 | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. |
12 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDT6103 EğitimTeknolojisinde Okumalar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDT6110 Teknolojiyle Desteklenmiş Öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QUA6999 Doktora Yeterlilik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RCH6001 İleri Araştırma Yöntemleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SMR6887 Seminer | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THE6888-1 Doktora Tezi - I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THE6888-2 Doktora Tezi - II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THE6888-3 Doktora Tezi - III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THE6888-4 Doktora Tezi - IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EDT6110 | Teknolojiyle Desteklenmiş Öğrenme | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
RCH6001 | İleri Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 12 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
EDT6103 | EğitimTeknolojisinde Okumalar | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 11 | |||||
Departmental Elective | 3 | 10 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
SMR6887 | Seminer | 0 | 0 | 0 | 6 | ||
Departmental Elective | 3 | 12 | |||||
Departmental Elective | 3 | 12 | |||||
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
QUA6999 | Doktora Yeterlilik | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
5. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
THE6888-1 | Doktora Tezi - I | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
6. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
THE6888-2 | Doktora Tezi - II | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
7. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
THE6888-3 | Doktora Tezi - III | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
8. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
THE6888-4 | Doktora Tezi - IV | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |