EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)


Program Tanımı

Günümüzde teknolojinin hızlı gelişimi ve yayılımı, dünyada ve Türkiye’de örgün ve yaygın eğitimin yanı sıra, kurum içi eğitimlerde de bilgisayara veya teknolojiye dayalı birçok öğrenme çözümlerine ve zengin öğrenme ortamlarına gerek duyulmaktadır. Eğitim Teknolojisi bir bilim alanı olarak, öğrenme-öğretme ortamlarında bu teknolojilerin en etkili ve verimli şekilde nasıl kullanılabileceği (yüz yüze ve/veya çevrimiçi) sorusuna yenilikçi bir bakış açısıyla cevap aramaktadır. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojisi Yüksek Lisans Programı, öğrenme-öğretme ortamlarında teknoloji tabanlı ya da destekli öğretim materyallerini tasarlayıp yürütmek ve öğrenmeyi ve performansı ölçme ve öğrenme sürecine destek sağlamak üzere çalışan veya çalışmak isteyen bireylere eğitim teknolojileri kapsamında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, program hem ilgili alandaki (öğretim tasarımı, görsel tasarım, medya tasarımı, etkileşim tasarımı, çoklu ortam tasarımı ve geliştirme) araştırmaları geliştirmeyi hem de farklı alanlardaki (endüstri ve eğitim) uygulamalara yönelik, yaratıcı ve yenilikçi fikirler oluşturarak bu uygulamaların yaygınlaştırılmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Kazanılan Derece

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Enstitüler, her yarıyıl başlamadan önce programlardan Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını ve varsa başvuru için gerekli özel şartlarını isterler. Programlardan gelen istekler doğrultusunda öğrenci kabul edecekleri lisansüstü programların adlarını, Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını, başvuru için gerekli belgeleri, son başvuru tarihini ve diğer hususları ilan ederek adaylara duyururlar. Lisansüstü eğitim-öğretime başvuracak adaylar, ilanda belirtilen süre içerisinde istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitüye başvururlar. Öğrencilerin bir yüksek lisans programına başvurabilmeleri için; lisans diplomasına sahip olması ve tezli bir programa başvuracak ise Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezî olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya ALES taban puanına karşılık, YÖK tarafından belirlenen GMAT veya GRE sınavlarından eş değer taban puanı almış olmaları gerekir. Tezsiz Programlar için ALES şartı aranmaz. İngilizce programlar için Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen yabancı dil sınavlarının birinden en az 65 puan alması veya üniversitenin yapacağı dil sınavından gerekli puanı almış olması gerekir. Yabancı Dil Sınavı(YDS): 65, Test of English as a Foreign Language (TOEFL): 79, BAU Dil Yeterlilik Sınavı: 65, YÖKDİL: 65). NOT: Yukarıda belirtilen puan kriterleri başvuru için minimum değer olup bazı programlarda değişiklik gösterebilmektedir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Tezsiz program seçeneği toplam 10 ders ve 1 proje dersinden oluşmaktadır. Eğitim Teknolojisi Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nın süresi 3 yarıyıl, tezli programın süresi ise 4 ile 6 yarıyıldır. Belirtilen süre içerisinde programı tamamlayamamış olan öğrencilerin ilişiği kesilir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bu programda önceki öğrenmelerin tanınması Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.

Mezunların Mesleki Profili

Mezunlarımız endüstri, üniversiteler ve yetişkin eğitimi kurumlarında eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı, teknoloji koordinatörü veya müfredat entegrasyon uzmanları olarak çalışabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Program Kazanımları

1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
1 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
4 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
5 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
7 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7
Dersler
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik
EDT5003 Öğretim Tasarımı
EDT5004 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı
EDT5999 Proje
Departmental Elective
CNG5102 Nitel Araştırma Yöntemleri
CNG5103 Gelişmiş İstatistik
EDT5001 Eğitim Teknolojisi Alanı, Teorisi ve Uzmanlığı
EDT5012 İstatiksel Veri Analizi
EDT5014 Oyun temelli öğrenme
EDT5019 Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EDT5020 Eğitim Teknolojisinde Seçilmiş Konular
EDT6102 Eğitim Araştırmalarında Nitel Yöntemler
EDT6113 Çevrimiçi Özgün Ölçme
EDT6117 Eğitim Projeleri Geliştirilmesi ve Yönetimi
ELT5007 Dil Eğitiminde Program Tasarlama ve Değerlendirme
ELT5008 Dil bilinci ve Analizi
ELT5011 İkinci Dil Edinimi
ELT5018 Öğretmenler için kişisel gelişim ve iletişim
ELT5020 Dil Becerilerinin Öğretimi
ELT5021 Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
EDT5003 Öğretim Tasarımı 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5004 Eğitimde Çoklu Ortam Tasarımı 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5999 Proje 0 0 0 16
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ