|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriğinin Tanıtılması, Beklentilerin Açıklanması |
|
2) |
Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar |
|
3) |
Teknoloji Entegrasyonu – Tanımlar, Modeller, ve Yaklaşımlar |
|
4) |
Teknoloji Entegrasyonu için Öğretmen Yeterlikleri, Standartlar |
|
5) |
Mili Eğitim Bakanlığı’nın Bilişim Teknolojleri Politikaları ve Projeleri |
|
6) |
Teknoloji Entegrasyonunda Varolan Durum ve Engeller |
|
7) |
BİT’in Okullarda Etkili Kullanımı için Gerekli Koşullar |
|
8) |
Okullar icin Öğretim Teknolojisi Planı (ÖTP) ve Ögeleri |
|
9) |
Okul Teknoloji Planlama Modelleri ve Araştırmalar |
|
10) |
Teknoloji Entegre Edilmiş bir Ders Planlama |
|
11) |
Grup Projesi Sunumları |
|
12) |
Etkili Öğrenme ve Öğretim İçin Farklı Teknolojilerin Secimi ve Değerlendirilmesi |
|
13) |
Farklı Konu Alanlarında Teknolojinin Kullanımı |
|
14) |
Farklı Konu Alanlarında Teknolojinin Kullanımı |
|
Ders Notları: |
Demiraslan, Y. & Usluel, Y. (2005). Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonunda Öğretmenlerin Durumu, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 119-123.
Guzman, A. & Nussbaumt, M. (2009). Teaching competencies for technology integration in the classroom. Journal of Computer Assisted Learning, 25, 453-469.
ISTE (2008). ISTE’s Educational Technology Standards for Teachers. USA: ISTE. 7 Agustos 2012 tarihinde http://www.iste.org/Content/NavigationMenu/NETS/ForTeachers/
2008Standards/NETS_for_Teachers_2008.htm adresinden alınmıştır.
Rasinen, A. (2003). An analysis of the technology education curriculum of six countries. Journal of Technology Education, 15.
Usluel-Koçak,Y., Mumcu-Kuşkaya,F. & Demiraslan Y. (2007). Öğrenme-öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-179.
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok - None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
2) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
4) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|