Program, öğrencilerine oyun tasarımı için gereken süreçlerin tasarlanması, gerçeklenmesi ve sonuçlarının analiz edilmesi ve kurgulanması yeteneğini kazandırmayı, gerek mesleğini icra edebilecek gerekse üst derece programlarına geçiş yapabilecek mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, OYUN TASARIMI (İNGİLİZCE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Master of Arts and Social Sciences) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Yüksek Lisans Programlarına; lisans başarı düzeyi, Akademik Personel ve Lisansüstü Giriş Sınavı (ALES) veya Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından kabul edilen GRE ve GMAT gibi YÖK tarafından başarı taban puanları belirlenen uluslararası sınavların puanı değerlendirilerek öğrenci alınır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahceşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. |
Bu programı tamamlayan öğrenciler alanında yüksek lisans derecesi almaya hak kazanır. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Oyun Tasarımı yüksek lisans mezunları; temel olarak oyun yapım süreçlerinin her aşamasında çalışabilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olmaktadırlar. Bunun haricinde akademik anlamda da oyun ve oyun geliştirme alanlarında disiplinlerarası yetkinliğe sahip olmaktadırlar. |
Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler |
1 | İyi bir tasarım üretim süreci hakimiyetine sahip olmak |
2 | Oyunların kültürel etkileri ve sosyal yansımaları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 | Sektör ile akademinin bir arada kavranabilmesinin sağlanması |
4 | Küresel ölçekte oyun mecrasının, pazarlama amacıyla nasıl kullanıldığının anlaşılması (gelir modelleri) |
5 | Oyun tasarımı üretim süreçlerinde problem çözme ve çözüm yolları geliştirilmesi |
6 | Eleştirel bakış açısı kazanarak, oyunların değerlendirilmesi ve analizinin yapılması |
7 | Uygulamalı olarak proje ve ekip yönetiminin kavranması |
8 | Oyun tasarımının akademik anlamda incelenmesi ve genel anlamda oyun kültürünün sosyo-kültürel anlamda araştırılması |
9 | Oyun içerikli deneyim tasarımı, gündelik hayatta oyun kavramı ve oyunlaştırma alanlarına yönelik yeterlilik kazanımı |
10 | Disiplinlerarası yaklaşımla oyun tasarımının farklı kollarının ve üretim aşamalarının sorgulanması |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GAD5201 Oyun Tasarımının Temelleri | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GAD5202 Oyun Tasarımı Stüdyosu | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GAD5601 Seminer | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GAD5888-1 Tez | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GAD5888-2 Tez | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
GAD5201 | Oyun Tasarımının Temelleri | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 29 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
GAD5202 | Oyun Tasarımı Stüdyosu | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 6 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
GAD5601 | Seminer | ☑ | 0 | 0 | 0 | 10 | |
GAD5888-1 | Tez | 0 | 0 | 0 | 20 | ||
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
GAD5888-2 | Tez | ☑ | 0 | 0 | 0 | 30 | |
Toplam | 30 |