Günümüzün hızla gelişen teknolojik ortamında bilgisayar mühendisleri, yapay zeka, telekomünikasyon, bilgisayar görüşü ve Nesnelerin İnterneti (IoT) gibi alanlardaki gelişmeleri yönlendirerek inovasyonun ön saflarında yer almaktadır. Bilgisayar Mühendisliği yüksek lisans programı, teorik temelleri uygulamalı deneyimle harmanlayan kapsamlı bir müfredat sunarak öğrencilerin bilgi işlemin altında yatan ilkeleri anlamalarını ve aynı zamanda gerçek dünya sistemleri oluşturma becerilerini geliştirmelerini sağlar. Ayrıca, yenilikçiliğe vurgu yapan program, öğrencileri makine öğrenimi, derin öğrenme, bulut bilişim gibi en son teknolojilerle etkileşime girmeye ve bilgi işlemde mümkün olanın sınırlarını zorlayan çözümler geliştirmeye teşvik eder. Bilgisayar mühendisliğinin geniş kapsamı göz önüne alındığında, program öğrencilere yapay zeka, ağ sistemleri, gömülü sistemler veya yazılım mühendisliği gibi alanlarda uzmanlaşma esnekliği sunacak şekilde uyarlanabilir olarak tasarlanmıştır. Mezunlar, bilgisayar mühendisliğindeki en karmaşık zorlukların üstesinden gelmek için gereken teknik uzmanlık ve problem çözme becerileriyle programdan ayrılırken, aynı zamanda ekiplerle işbirliği yapmak ve seçtikleri alanlarda teknolojik ilerlemeyi sağlamak için gerekli liderlik ve iletişim yeteneklerini de kazanacaklardır. Bu program öğrencileri sadece araştırma ve geliştirme alanındaki kariyerlere değil, aynı zamanda yetenekli bilgisayar mühendislerine olan talebin tüm zamanların en yüksek seviyesinde olduğu teknoloji endüstrisindeki liderlik rollerine de hazırlar. Yarının sistemlerini tasarlayacak araçlara ve bilgiye sahip olan mezunlar, bilişimin geleceğini şekillendirmek için iyi bir donanıma sahip olacaklardır. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Computer Engineering) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; a) Lisans veya dengi mezuniyet belgesi/diploması, b) İngilizce veya başka bir yabancı dil ile yürütülen programlar için yabancı dil yeterlik belgesi, c) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından belirlenen diğer ölçütler, aranır. |
Bu programı tamamlayan öğrenciler Bilgisayar Mühendisliği alanında yüksek lisans derecesi almaya hak kazanır. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Bu program, mezunları sağlık ve finanstan, ulaşım ve telekomünikasyona kadar neredeyse her sektörün ayrılmaz bir parçası olan karmaşık bilgi işlem sistemlerini tasarlamaya, geliştirmeye ve optimize etmeye hazırlar. |
06/02/2013 tarihinden önce Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar veya halihazırda mezun olanlar doktora programlarına başvuru yapabilir. 06/02/2013 tarihinden sonra Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar Doktora programlarına başvuru yapamazlar. |
1 | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. |
2 | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. |
3 | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
4 | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. |
5 | Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. |
6 | Bilgisayar Mühendisliğine özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. |
7 | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CMP5101 Veri Madenciliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CMP5103 Yapay Zeka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CMP5999 Proje | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
CMP5103 | Yapay Zeka | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 6 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
CMP5101 | Veri Madenciliği | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
CMP5999 | Proje | 0 | 0 | 0 | 16 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |