BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN5301 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimine Giriş Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Dersin Amacı: Bilgi Teknolojileri servisleri temelleri dersi bilgi teknolojileri servislerine genel bir bakış sağlar. Bir şirketin bilgi teknolojileri çevresel elemanları ve tamamlanmış toplam yönetim konuları kurumsal yönetim sistem yönetimini içeren konuları (KYS) içerir. Bilgi teknolojileri servisleri ya da kurumsal yönetim sistemleri iki kategori içermektedir: altyapı yönetimi - bir ortamdaki BT elemanlarının yönetiminden ve bakımından sorumlu olan servislere ait olan disiplin ve ilişki yönetimi - bir müşterinin yüzleştiği kendi IT altyapı servislerini içeren disiplin.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilişim altyapısını tanımlar
2. BT hizmetlerini analiz eder
3. Durum ve kusur yönetimini tanımlar
4. Problem, Değişim ve konfigürasyon yönetimini anlar
5. Varlık yönetimini analiz eder
6. Güvelik ve ağ yönetimini tanımlar
7. Depolama, İş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimini tanır
8. İş süreçleri yönetimi temellerini analiz eder
9. İş süreçleri yönetimi destek altyapısını anlar

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde bilişim altyapısına genel bakış, BT hizmetlerine giriş, durum ve kusur yönetimi,problem, değişim ve konfigürasyon yönetimi, varlık yönetimi, güvenlik ve ağ yönetimi, depolama, iş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimi, iş süreçleri yönetimi temelleri, iş süreçleri yönetimi destek altyapısı bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişim altyapısına genel bakış
2) BT Hizmetlerine giriş
3) Durum ve kusur yönetimi
4) Problem, Değişim ve konfigürasyon yönetimi
5) Varlık yönetimi
6) Güvenlik ve ağ yönetimi
7) Depolama, İş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimi
8) Depolama, İş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimi / Ara Sınav
9) İş süreçleri yönetimi temelleri
10) İş süreçleri yönetimi destek altyapısı
11) İş süreçleri yönetimi destek altyapısı / Ara Sınav
12) Durum çalışması sunumları
13) Durum çalışması sunumları
14) Proje sunumu

Kaynaklar

Ders Notları: Rob Addy, Effective IT Service Management: To ITIL and Beyond, Springer
Diğer Kaynaklar: OGC- ITIL v3 references library– Service Design, Transition, Operation, Strategy, Continual Service Improvement.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı