POV4215 Digital Video WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4215 Dijital Video Atölyesi Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin interaktif media teknolojileri ile gelen yeni video teknikleri ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini ve bir takımın parçası olarak bu teknikleri kullanacak temel becerileri edinmelerini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital video ve interaktif medyaya ilişkin donanım ve yazılım yeniliklerinin farkındadır.
2. Yeni teknolojilerin potensiyellerinin ayırdına varır.
3. Proje düzenlemede uzmanlaşır.
4. Prototip üretir.
5. Bir dijital video projesi tamamlamanın sorumluluğunu üstlenir.

Dersin İçeriği


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareketli görüntüye dayanan dijital medyanın kullanımı
2) İnteraktif medyada kullanılan yeni donanım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
3) İnteraktif medyada kullanılan yeni yazılım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
4) Olası projeler için beyin fırtınası Ödevler üzerine çalışma.
5) Takım oluşturulması ve iş akışının planlanması Ödevler üzerine çalışma.
6) Proje tartısmaları Ödev I Ödevler üzerine çalışma.
7) Arduinoya giriş Ödevler üzerine çalışma.
8) Arduinoya giriş II Ödevler üzerine çalışma.
9) Görüntü işlemeye giriş Ödevler üzerine çalışma.
10) Görüntü işlemeye giriş II Ödevler üzerine çalışma.
11) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
12) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
13) Projeleri test etme Ödevler üzerine çalışma.
14) Değerlendirme Final ödevi; İşlerin sunumu Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Noble, J. (2012). Programming interactivity. Sebastopol, CA: O'Reilly.
2. Igoe, T. (2011). Making things talk. Sebastopol, CA: O'Reilly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 6 % 25
Projeler 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 13 2 26
Proje 1 8 8
Ödevler 4 8 32
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.