POV4215 Digital Video WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4215 Dijital Video Atölyesi Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin interaktif media teknolojileri ile gelen yeni video teknikleri ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini ve bir takımın parçası olarak bu teknikleri kullanacak temel becerileri edinmelerini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital video ve interaktif medyaya ilişkin donanım ve yazılım yeniliklerinin farkındadır.
2. Yeni teknolojilerin potensiyellerinin ayırdına varır.
3. Proje düzenlemede uzmanlaşır.
4. Prototip üretir.
5. Bir dijital video projesi tamamlamanın sorumluluğunu üstlenir.

Dersin İçeriği


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareketli görüntüye dayanan dijital medyanın kullanımı
2) İnteraktif medyada kullanılan yeni donanım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
3) İnteraktif medyada kullanılan yeni yazılım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
4) Olası projeler için beyin fırtınası Ödevler üzerine çalışma.
5) Takım oluşturulması ve iş akışının planlanması Ödevler üzerine çalışma.
6) Proje tartısmaları Ödev I Ödevler üzerine çalışma.
7) Arduinoya giriş Ödevler üzerine çalışma.
8) Arduinoya giriş II Ödevler üzerine çalışma.
9) Görüntü işlemeye giriş Ödevler üzerine çalışma.
10) Görüntü işlemeye giriş II Ödevler üzerine çalışma.
11) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
12) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
13) Projeleri test etme Ödevler üzerine çalışma.
14) Değerlendirme Final ödevi; İşlerin sunumu Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Noble, J. (2012). Programming interactivity. Sebastopol, CA: O'Reilly.
2. Igoe, T. (2011). Making things talk. Sebastopol, CA: O'Reilly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 6 % 25
Projeler 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 13 2 26
Proje 1 8 8
Ödevler 4 8 32
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4