POV4215 Digital Video WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4215 Dijital Video Atölyesi Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin interaktif media teknolojileri ile gelen yeni video teknikleri ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini ve bir takımın parçası olarak bu teknikleri kullanacak temel becerileri edinmelerini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital video ve interaktif medyaya ilişkin donanım ve yazılım yeniliklerinin farkındadır.
2. Yeni teknolojilerin potensiyellerinin ayırdına varır.
3. Proje düzenlemede uzmanlaşır.
4. Prototip üretir.
5. Bir dijital video projesi tamamlamanın sorumluluğunu üstlenir.

Dersin İçeriği


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareketli görüntüye dayanan dijital medyanın kullanımı
2) İnteraktif medyada kullanılan yeni donanım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
3) İnteraktif medyada kullanılan yeni yazılım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
4) Olası projeler için beyin fırtınası Ödevler üzerine çalışma.
5) Takım oluşturulması ve iş akışının planlanması Ödevler üzerine çalışma.
6) Proje tartısmaları Ödev I Ödevler üzerine çalışma.
7) Arduinoya giriş Ödevler üzerine çalışma.
8) Arduinoya giriş II Ödevler üzerine çalışma.
9) Görüntü işlemeye giriş Ödevler üzerine çalışma.
10) Görüntü işlemeye giriş II Ödevler üzerine çalışma.
11) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
12) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
13) Projeleri test etme Ödevler üzerine çalışma.
14) Değerlendirme Final ödevi; İşlerin sunumu Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Noble, J. (2012). Programming interactivity. Sebastopol, CA: O'Reilly.
2. Igoe, T. (2011). Making things talk. Sebastopol, CA: O'Reilly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 6 % 25
Projeler 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 13 2 26
Proje 1 8 8
Ödevler 4 8 32
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2