İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4215 | Dijital Video Atölyesi | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin interaktif media teknolojileri ile gelen yeni video teknikleri ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini ve bir takımın parçası olarak bu teknikleri kullanacak temel becerileri edinmelerini amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dijital video ve interaktif medyaya ilişkin donanım ve yazılım yeniliklerinin farkındadır. 2. Yeni teknolojilerin potensiyellerinin ayırdına varır. 3. Proje düzenlemede uzmanlaşır. 4. Prototip üretir. 5. Bir dijital video projesi tamamlamanın sorumluluğunu üstlenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hareketli görüntüye dayanan dijital medyanın kullanımı | |
2) | İnteraktif medyada kullanılan yeni donanım teknolojileri | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | İnteraktif medyada kullanılan yeni yazılım teknolojileri | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Olası projeler için beyin fırtınası | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Takım oluşturulması ve iş akışının planlanması | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Proje tartısmaları Ödev I | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Arduinoya giriş | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Arduinoya giriş II | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Görüntü işlemeye giriş | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Görüntü işlemeye giriş II | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Workshop | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Workshop | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Projeleri test etme | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Değerlendirme Final ödevi; İşlerin sunumu | Ödevler üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Noble, J. (2012). Programming interactivity. Sebastopol, CA: O'Reilly. 2. Igoe, T. (2011). Making things talk. Sebastopol, CA: O'Reilly. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 6 | % 25 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |