POV4215 Digital Video WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4215 Dijital Video Atölyesi Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin interaktif media teknolojileri ile gelen yeni video teknikleri ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini ve bir takımın parçası olarak bu teknikleri kullanacak temel becerileri edinmelerini amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital video ve interaktif medyaya ilişkin donanım ve yazılım yeniliklerinin farkındadır.
2. Yeni teknolojilerin potensiyellerinin ayırdına varır.
3. Proje düzenlemede uzmanlaşır.
4. Prototip üretir.
5. Bir dijital video projesi tamamlamanın sorumluluğunu üstlenir.

Dersin İçeriği


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareketli görüntüye dayanan dijital medyanın kullanımı
2) İnteraktif medyada kullanılan yeni donanım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
3) İnteraktif medyada kullanılan yeni yazılım teknolojileri Ödevler üzerine çalışma.
4) Olası projeler için beyin fırtınası Ödevler üzerine çalışma.
5) Takım oluşturulması ve iş akışının planlanması Ödevler üzerine çalışma.
6) Proje tartısmaları Ödev I Ödevler üzerine çalışma.
7) Arduinoya giriş Ödevler üzerine çalışma.
8) Arduinoya giriş II Ödevler üzerine çalışma.
9) Görüntü işlemeye giriş Ödevler üzerine çalışma.
10) Görüntü işlemeye giriş II Ödevler üzerine çalışma.
11) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
12) Workshop Ödevler üzerine çalışma.
13) Projeleri test etme Ödevler üzerine çalışma.
14) Değerlendirme Final ödevi; İşlerin sunumu Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Noble, J. (2012). Programming interactivity. Sebastopol, CA: O'Reilly.
2. Igoe, T. (2011). Making things talk. Sebastopol, CA: O'Reilly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 6 % 25
Projeler 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 13 2 26
Proje 1 8 8
Ödevler 4 8 32
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. 
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir.
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. 
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır.
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler.
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. 
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir.
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir.
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. 
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar.
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir.