Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Video üretiminde ana akım konular |
|
2) |
Teknolojinin etkileri ve değişen video medyası |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Video-art konuları I: Beden (Dişilik) |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Video-art konuları II: Beden (Erillik, Homoseksüellik) |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Video-art konuları III: Kimlik (Sınıf, etnisite, ırk)
|
Ödev 1 |
6) |
Ara Sınav için tekrar |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Video-art konuları: öz (amatörlük, video itiraf) |
Ödev 2 |
8) |
Televizyonda video-art |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Dijital çağda video-art ve interaktivite |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Video-art konuları: Geçmişin yeniden yapılandırılması ( Arşiv görüntüleri, el koyma ve etik konular |
Ödev 3 |
11) |
Ekranın dışında video: Video enstalasyonları ve video heykeller |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Final projesi fikirleri |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Final projeleri hazırlık |
Final projesi üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri değerlendirmeleri |
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |