POV4114 Photography and Video SeminarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4114 Fotoğraf ve Video Semineri Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin önemli fotoğrafçıların işleriyle ve kendileriyle diyalog kurmaları, bu diyalog ışığında kendi çizgilerini oluşturmalarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kısa dönem projeler üzerinde çalışır.
2. Spesifik bir konu üzerine analitik düşünür.
3. Alternatif bakış açıları keşfeder.
4. Sanat eserlerini eleştirme ve savunur.
5. Kendini ifade etme yeteneğini geliştirir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu derste, önemli fotoğrafçıların eserleri üzerinde çalışacak ve kendilerinden derse konuk olarak katılacak sanatçının eser konsepti içinde yeralan projeler üzerinde çalışmaları beklenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders yükümlülüklerinin açıklanması. Öğrencilerin mevcut portfolyolarının gözden geçirilmesi.
2) Sanatçı web siteleri ve kitapları hakkında, portfolyo teknikleri hakkında araştırma. Ödevler üzerine çalışma.
3) Beğenilen portfolyolar ve güçlü yanları üzerine tartışma. Planlama gereklilikleri: materyaller, bütçe ve harcamalar. Ödevler üzerine çalışma.
4) Bir portfolyo düzenlemeye başlama. Sanatçı özgeçmişi yazımı. Eser seçimi. Ödevler üzerine çalışma.
5) Portfolyo üzerinde çalışma. Varolan parçalar üzerinde çalışma. Yeni parçalar yaratma. Ödevler üzerine çalışma.
6) Portfolyo üzerinde çalışma. Bildiri yazma ve parçaları düzenleme. Ödevler üzerine çalışma.
7) Sunum (I) Sunum için hazırlık
8) Portfolyo üzerinde çalışma. Web sitesi tasarlama. Kişisel kartvizit tasarlama. Ödevler üzerine çalışma.
9) Web sitesi tasarımını tamamlama. Web bloğu tasarlama. Ödevler üzerine çalışma.
10) E-portfolyoyu bitirme. 5 dakikalık sunum (II) Sunum için hazırlık
11) Ön yazı yazmak. Basılı portfolyo için seçenekleri araştırma. Ödevler üzerine çalışma.
12) Basılı portfolyo tasarlama. Baskı seçenekleri ve harcama araştırması. Ödevler üzerine çalışma.
13) Basılı portfolyo tasarımı-II Ödevler üzerine çalışma.
14) Portfolyoyu son haline getirme. Sonuç simülasyonu ile sunum (III). Final sunumu için hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Websites, books and lecture notes of visiting artists will be provided according to the list of participants and academic calendar.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 2 9 18
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.