POV4114 Photography and Video SeminarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4114 Fotoğraf ve Video Semineri Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin önemli fotoğrafçıların işleriyle ve kendileriyle diyalog kurmaları, bu diyalog ışığında kendi çizgilerini oluşturmalarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kısa dönem projeler üzerinde çalışır.
2. Spesifik bir konu üzerine analitik düşünür.
3. Alternatif bakış açıları keşfeder.
4. Sanat eserlerini eleştirme ve savunur.
5. Kendini ifade etme yeteneğini geliştirir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu derste, önemli fotoğrafçıların eserleri üzerinde çalışacak ve kendilerinden derse konuk olarak katılacak sanatçının eser konsepti içinde yeralan projeler üzerinde çalışmaları beklenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders yükümlülüklerinin açıklanması. Öğrencilerin mevcut portfolyolarının gözden geçirilmesi.
2) Sanatçı web siteleri ve kitapları hakkında, portfolyo teknikleri hakkında araştırma. Ödevler üzerine çalışma.
3) Beğenilen portfolyolar ve güçlü yanları üzerine tartışma. Planlama gereklilikleri: materyaller, bütçe ve harcamalar. Ödevler üzerine çalışma.
4) Bir portfolyo düzenlemeye başlama. Sanatçı özgeçmişi yazımı. Eser seçimi. Ödevler üzerine çalışma.
5) Portfolyo üzerinde çalışma. Varolan parçalar üzerinde çalışma. Yeni parçalar yaratma. Ödevler üzerine çalışma.
6) Portfolyo üzerinde çalışma. Bildiri yazma ve parçaları düzenleme. Ödevler üzerine çalışma.
7) Sunum (I) Sunum için hazırlık
8) Portfolyo üzerinde çalışma. Web sitesi tasarlama. Kişisel kartvizit tasarlama. Ödevler üzerine çalışma.
9) Web sitesi tasarımını tamamlama. Web bloğu tasarlama. Ödevler üzerine çalışma.
10) E-portfolyoyu bitirme. 5 dakikalık sunum (II) Sunum için hazırlık
11) Ön yazı yazmak. Basılı portfolyo için seçenekleri araştırma. Ödevler üzerine çalışma.
12) Basılı portfolyo tasarlama. Baskı seçenekleri ve harcama araştırması. Ödevler üzerine çalışma.
13) Basılı portfolyo tasarımı-II Ödevler üzerine çalışma.
14) Portfolyoyu son haline getirme. Sonuç simülasyonu ile sunum (III). Final sunumu için hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Websites, books and lecture notes of visiting artists will be provided according to the list of participants and academic calendar.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 2 9 18
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek