Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film baskısındaki değişkenlerin irdelenmesi.
|
|
2) |
Konu kontrastı temelinde film baskı işlemleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Film baskısında kağıt tabanlı fotoğraf kartlarının özellikleri. Ödev I: Serbest konulu çekim ve baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Kağıt tabanlı fotoğraf kartları ile baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Değişik bölümsel baskı uygulamaları. Ödev II: Bir fotoğaftan çekilmiş ve işlemden geçmiş 5 baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Safelight testi uygulaması
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Split baskı uygulaması I
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Split baskı uygulaması II
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Kağıt tabanlı fotoğraf kartını kurutma ve baskılama metodları
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Not alma metodları, print log, ve form ısmarlama metodları
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri saklama, arşiv teknikleri. Portfolyo hazırlama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-I. Ödev III: Verilen bir konuda 5 baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-II.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|