POV3435 Black and White DarkroomBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3435 Siyah ve Beyaz Karanlık Oda Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. DENİZ DENİZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, karanlık oda ekipmanlarının kullanımına giriş yapmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kendi fotoğrafik stilini geliştirir.
2. Klasik siyah-beyaz baskı yapar.
3. Ekipman ve malzemeleri etkin kullanabilir.
4. Film ve baskı kağıdı türlerine hakim olur.
5. İleri düzey baskı teknikleri kullanır.

Dersin İçeriği

Farklı fotoğraf filmi malzemeleri, baskı teknikleri ve klasik siyah-beyaz banyo ve baskı teknikleri üzerine yoğunlaşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotoğrafa giriş ve temel prensipler.
2) Karanlık odaya giriş, ekipman, malzemeler. Ödevler üzerine çalışma.
3) Fotoğraf filmi türleri, temel film banyosu esasları. Ödev I: Film banyosu. Ödevler üzerine çalışma.
4) Baskı teknikleri. Ödevler üzerine çalışma.
5) Baskı kağıdı türleri, kağıt banyosu esasları. Ödevler üzerine çalışma.
6) Baskıda kontrast ve üslup oluşturmak. Ödev II: 5 adet baskı. Ödevler üzerine çalışma.
7) Emniyet ışığı testi. Ödevler üzerine çalışma.
8) Film banyosu ve film yoğunlugu ilişkisi. Ödevler üzerine çalışma.
9) Siyah-beyaz baskının özellikleri ve önemli fotoğrafçılardan baskı örnekleri. Ödev III: 5 adet baskı. Ödevler üzerine çalışma.
10) Konuya ve baskı tekniğine uygun olarak film pozlamak. Ödevler üzerine çalışma.
11) Baskıları ve filmleri arşivleme yöntemleri, ve portolfyo hazırlama. Ödevler üzerine çalışma.
12) Pozometre ve ışık ölçme teknikleri. Ödev IV: Verilen konu üzerine 5 adet baskı. Ödevler üzerine çalışma.
13) Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma I. Ödevler üzerine çalışma.
14) Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma II. Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 4 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 7 28
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.