Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğrafa giriş ve temel prensipler. |
|
2) |
Karanlık odaya giriş, ekipman, malzemeler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Fotoğraf filmi türleri, temel film banyosu esasları. Ödev I: Film banyosu.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Baskı teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Baskı kağıdı türleri, kağıt banyosu esasları. |
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Baskıda kontrast ve üslup oluşturmak. Ödev II: 5 adet baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Emniyet ışığı testi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Film banyosu ve film yoğunlugu ilişkisi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Siyah-beyaz baskının özellikleri ve önemli fotoğrafçılardan baskı örnekleri. Ödev III: 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Konuya ve baskı tekniğine uygun olarak film pozlamak. |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri arşivleme yöntemleri, ve portolfyo hazırlama. |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Pozometre ve ışık ölçme teknikleri. Ödev IV: Verilen konu üzerine 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
13) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma I.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
14) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma II. |
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|