Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
|
|
2) |
Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Stüdyoda uygulama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Konuk fotoğrafçı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Açık hava uygulaması.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Konuk fotoğrafçı ve stilist.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri üzerine tartışılması.
|
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|