Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
|
|
2) |
Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Stüdyoda uygulama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Konuk fotoğrafçı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Açık hava uygulaması.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Konuk fotoğrafçı ve stilist.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri üzerine tartışılması.
|
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|