Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
|
|
2) |
Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Stüdyoda uygulama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Konuk fotoğrafçı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Açık hava uygulaması.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Konuk fotoğrafçı ve stilist.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri üzerine tartışılması.
|
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |