POV3344 Fashion PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3344 Moda Fotoğrafçılığı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri moda fotoğrafçılığının temel kavramları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Moda fotoğrafı janrını tarihsel bağlamında anlar.
2. Moda fotoğrafında farklı tarz ve çeşitleri belirler.
3. Moda endüstrisinin fotoğraf uygulamaları ile ilgili etkenlerini analiz eder.
4. Bu endüstrinin etkenleri ile işbirliği içinde çalışmak için teknikler geliştirir.
5. Stüdyoda ve dış mekanda moda fotoğrafı uygulaması gerçekleştirme becerisi edinir.
6. Moda fotoğrafının usüllerini kullanmada ustalık gösterir.
7. Yerel moda pazarının yerel ihtiyaçlarını analiz eder.

Dersin İçeriği

Dış mekan ve stüdyo çekimlerinde moda ve fotoğrafı birleştirecek uygulamaların yanısıra moda endüstrisinin ve markaların işleyişi hakkında bilgi vermektedir. Tüm bu konular dünyanın her yerinden örneklerle çalışılacaktır. Dijital iş akışı, ışık, kostüm, saç, makyaj ve aksesuar kullanımı tanıtılacak ve bilinen moda fotoğrafçılarının işlerinden örnekler verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
2) Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. Ödevler üzerine çalışma.
3) Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton. Ödevler üzerine çalışma.
4) Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları. Ödevler üzerine çalışma.
5) Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon. Ödevler üzerine çalışma.
6) Stüdyoda uygulama. Ödevler üzerine çalışma.
7) Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş. Ödevler üzerine çalışma.
8) Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz. Ödevler üzerine çalışma.
9) Konuk fotoğrafçı. Ödevler üzerine çalışma.
10) Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci. Ödevler üzerine çalışma.
11) Açık hava uygulaması. Ödevler üzerine çalışma.
12) Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları. Ödevler üzerine çalışma.
13) Konuk fotoğrafçı ve stilist. Ödevler üzerine çalışma.
14) Final projeleri üzerine tartışılması. Final projesi üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly. And a reading list will be announced according to the student profile.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek