Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 19. yy uygulamaları.
|
|
2) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 20. yy ve güncel uygulamaları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Güzel sanatlar hakkındaki erken kuramlar ve değerlendirmeleri, önemli uygulamacılardan örnekler.
Ödev I
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Fine Art baskı teknikleri ve ilgili örnekler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Resimciliğin platin ve paladyum baskı teknikleri düzleminde Alfred Stieglitzin eserlerinin analizi.
Ödev II.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Fine Art baskı ve sunum teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Serginin metod ve materyallerinin sergilenmesi.
Ödev III.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ünlü fotoğrafçıların kişisel yorumlarının teknik bağlamda incelenmesi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Piktoryalizmden düz fotoğrafa Edward Steichen'ın eserlerinin analizi.
Ödev IV. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Galeri ve sanat piyasası düzleminde baskı
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
11) |
Fine Art baskolarının arşivleme işlemleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ralph Gibson’un eserlerinin ve material seçiminin temsil üzerindeki etkisinin analizi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Jeff Wall’ın eserlerinin analizi ve baskı örnekleri
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Değerlendirme
Final ödevi; işlerin sözlü sunumu
|
Ödevler ve sunum üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Hirsch, R. (2009). Photographic possibilities the expressive use of equipment, ideas, materials, and processes. Amsterdam Boston: Focal Press/Elsevier.
2. Steinmueller, U. & Gulbins, J. (2008). Fine art printing for photographers : exhibition quality prints with inkjet printers. Santa Barbara, CA: Rocky Nook. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Adams, A. & Baker, R. (1995). The negative. Boston: Little Brown.
2. Adams, A. & Baker, R. (1983). The print. Boston: Little, Brown.
3. Gibson, R. (2001). Ex libris : photographs and constructs. New York, NY: PowerHouse Books.
4. Greenough, S. & Stieglitz, A. (2002). Alfred Stieglitz : the key set : the Alfred Stieglitz collection of photographs. Washington, D.C. New York: National Gallery of Art Harry N. Abrams.
5. Wall, J. & Duve. (2009). Jeff Wall : the complete edition. London: Phaidon.
6. Smith, J. & Steichen, E. (1999). Edward Steichen : the early years. Princeton, N.J: Princeton University Press in association with the Metropolitan Museum of Art. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|