POV3337 Fine Art PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3337 Güzel Sanatlar Fotoğrafçılığı Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri "fine art" fotoğraf kavramı ile ve ilgili baskı teknikleri ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin farklı sergileme yöntemlerini öğrenmesi ve bu bilgiyi uygulamaya geçirmesi beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çeşitli baskı metodlarını tanır.
2. Sunum ve sergileme tekniklerine etkileri analiz eder.
3. 20. yy ve öncesinde güzel sanatlarda farkllı baskı metodlarını belirler.
4. Fotoğraf tarihindeki farklı uygulamaları analiz eder.
5. Farklı baskı metodları kullanarak güzel sanatlardaki baskı tekniklerini uygulamaya geçirir.

Dersin İçeriği

Bu ders tarihsel ve günümüz fotoğraf uygulamaları düzleminde arşiv baskısı, alternatif uygulamalar, farklı kimyasal ve dijital baskılar gibi fotoğrafik işlemler hakkında bilgi ve uygulamalar sunmaktadır. Bu süreçlerin anlatı ve üretim üzerindeki etkileri de açıklanacaktır ve uygun olan bazı işlemler öğrenciler tarafından uygulamaya konulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 19. yy uygulamaları.
2) Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 20. yy ve güncel uygulamaları. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Güzel sanatlar hakkındaki erken kuramlar ve değerlendirmeleri, önemli uygulamacılardan örnekler. Ödev I Ödevler üzerine çalışma.
4) Fine Art baskı teknikleri ve ilgili örnekler. Ödevler üzerine çalışma.
5) Resimciliğin platin ve paladyum baskı teknikleri düzleminde Alfred Stieglitzin eserlerinin analizi. Ödev II. Ödevler üzerine çalışma.
6) Fine Art baskı ve sunum teknikleri. Ödevler üzerine çalışma.
7) Serginin metod ve materyallerinin sergilenmesi. Ödev III. Ödevler üzerine çalışma.
8) Ünlü fotoğrafçıların kişisel yorumlarının teknik bağlamda incelenmesi. Ödevler üzerine çalışma.
9) Piktoryalizmden düz fotoğrafa Edward Steichen'ın eserlerinin analizi. Ödev IV. Ödevler üzerine çalışma.
10) Galeri ve sanat piyasası düzleminde baskı Ödevler üzerine çalışma.
11) Fine Art baskolarının arşivleme işlemleri. Ödevler üzerine çalışma.
12) Ralph Gibson’un eserlerinin ve material seçiminin temsil üzerindeki etkisinin analizi Ödevler üzerine çalışma.
13) Jeff Wall’ın eserlerinin analizi ve baskı örnekleri Ödevler üzerine çalışma.
14) Değerlendirme Final ödevi; işlerin sözlü sunumu Ödevler ve sunum üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Hirsch, R. (2009). Photographic possibilities the expressive use of equipment, ideas, materials, and processes. Amsterdam Boston: Focal Press/Elsevier.
2. Steinmueller, U. & Gulbins, J. (2008). Fine art printing for photographers : exhibition quality prints with inkjet printers. Santa Barbara, CA: Rocky Nook.
Diğer Kaynaklar: 1. Adams, A. & Baker, R. (1995). The negative. Boston: Little Brown.
2. Adams, A. & Baker, R. (1983). The print. Boston: Little, Brown.
3. Gibson, R. (2001). Ex libris : photographs and constructs. New York, NY: PowerHouse Books.
4. Greenough, S. & Stieglitz, A. (2002). Alfred Stieglitz : the key set : the Alfred Stieglitz collection of photographs. Washington, D.C. New York: National Gallery of Art Harry N. Abrams.
5. Wall, J. & Duve. (2009). Jeff Wall : the complete edition. London: Phaidon.
6. Smith, J. & Steichen, E. (1999). Edward Steichen : the early years. Princeton, N.J: Princeton University Press in association with the Metropolitan Museum of Art.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 40
Sunum 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 4 7 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek