POV3211 Multimedia ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3211 Multimedya Uygulamaları Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Görsel sunum tekniklerinde dijital medyanın gücünü öğrencilere anlatmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital medyanın potansiyelini ve kapsamını belirler.
2. Kendi sunumunu hazırlar.
3. Dijital uygulamalar kullanarak portfolyo hazırlama becerilerini geliştirir.
4. Bir web sayfası ya da sosyal web sayfası tasarlar ve hazırlar.
5. Sosyal medya kullanımını portfolyo hazırlığıyla birleştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler fotoğraf ürünlerini dijital medya aracılığı ile yeniden üretme ve dağıtmanın farklı araçlarını tanımakta ve bunlar üzerine uygulamalar yapmaktadırlar. Öğrencilerden, kendi yaratıcı yaklaşımları doğrultusunda ve sosyal medyayı kullanarak kişisel bir portfolyo hazırlamaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişisel sunumlarda dijital medya kullanımı.
2) Yaratıcı portfolyo örnekleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Kişisel portfolyo hazırlamak. Ödevler üzerine çalışma.
4) Portfolyonun amaçları, hedef kitle seçimi Ödevler üzerine çalışma.
5) Kişisel web sayfası, nasıl hazırlanır ve nasıl sürdürülür Ödevler üzerine çalışma.
6) Portfolyo hazırlanmasında sosyal medya kullanımı. Ödev 1 Ödevler üzerine çalışma.
7) Fotoğraf portfolyosu online sayfaları Ödevler üzerine çalışma.
8) HTML’e giriş Ödev 2 Ödevler üzerine çalışma.
9) Using blogs for online presentation Ödevler üzerine çalışma.
10) Blog kişiselleştirmelerine giriş Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı softwareler kullanarak CD ve dağıtıma yönelik portfolio hazırlamak Ödevler üzerine çalışma.
12) Fotoğrafçılar için sosyal medya kullanım örnekleri Ödevler üzerine çalışma.
13) Kişisel portfolio oluşturmak Final projesi üzerine çalışma.
14) Değerlendirme, son ödev, işlerin sunulması Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Currier, D. & Volk, L. (2010). No plastic sleeves the complete portfolio guide for photographers and designers. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier.
2. Linton, H. (2012). Portfolio design. New York: W.W. Norton & Co.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 2 11 22
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.