POV3211 Multimedia ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3211 Multimedya Uygulamaları Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Görsel sunum tekniklerinde dijital medyanın gücünü öğrencilere anlatmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital medyanın potansiyelini ve kapsamını belirler.
2. Kendi sunumunu hazırlar.
3. Dijital uygulamalar kullanarak portfolyo hazırlama becerilerini geliştirir.
4. Bir web sayfası ya da sosyal web sayfası tasarlar ve hazırlar.
5. Sosyal medya kullanımını portfolyo hazırlığıyla birleştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler fotoğraf ürünlerini dijital medya aracılığı ile yeniden üretme ve dağıtmanın farklı araçlarını tanımakta ve bunlar üzerine uygulamalar yapmaktadırlar. Öğrencilerden, kendi yaratıcı yaklaşımları doğrultusunda ve sosyal medyayı kullanarak kişisel bir portfolyo hazırlamaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişisel sunumlarda dijital medya kullanımı.
2) Yaratıcı portfolyo örnekleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Kişisel portfolyo hazırlamak. Ödevler üzerine çalışma.
4) Portfolyonun amaçları, hedef kitle seçimi Ödevler üzerine çalışma.
5) Kişisel web sayfası, nasıl hazırlanır ve nasıl sürdürülür Ödevler üzerine çalışma.
6) Portfolyo hazırlanmasında sosyal medya kullanımı. Ödev 1 Ödevler üzerine çalışma.
7) Fotoğraf portfolyosu online sayfaları Ödevler üzerine çalışma.
8) HTML’e giriş Ödev 2 Ödevler üzerine çalışma.
9) Using blogs for online presentation Ödevler üzerine çalışma.
10) Blog kişiselleştirmelerine giriş Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı softwareler kullanarak CD ve dağıtıma yönelik portfolio hazırlamak Ödevler üzerine çalışma.
12) Fotoğrafçılar için sosyal medya kullanım örnekleri Ödevler üzerine çalışma.
13) Kişisel portfolio oluşturmak Final projesi üzerine çalışma.
14) Değerlendirme, son ödev, işlerin sunulması Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Currier, D. & Volk, L. (2010). No plastic sleeves the complete portfolio guide for photographers and designers. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier.
2. Linton, H. (2012). Portfolio design. New York: W.W. Norton & Co.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 2 11 22
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.