Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kişisel sunumlarda dijital medya kullanımı. |
|
2) |
Yaratıcı portfolyo örnekleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Kişisel portfolyo hazırlamak. |
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Portfolyonun amaçları, hedef kitle seçimi |
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Kişisel web sayfası, nasıl hazırlanır ve nasıl sürdürülür |
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Portfolyo hazırlanmasında sosyal medya kullanımı. Ödev 1 |
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Fotoğraf portfolyosu online sayfaları
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
HTML’e giriş
Ödev 2 |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Using blogs for online presentation |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Blog kişiselleştirmelerine giriş
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Farklı softwareler kullanarak CD ve dağıtıma yönelik portfolio hazırlamak |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Fotoğrafçılar için sosyal medya kullanım örnekleri |
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Kişisel portfolio oluşturmak |
Final projesi üzerine çalışma. |
14) |
Değerlendirme, son ödev, işlerin sunulması
|
Final Ödevi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|