POV3211 Multimedia ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3211 Multimedya Uygulamaları Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Görsel sunum tekniklerinde dijital medyanın gücünü öğrencilere anlatmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital medyanın potansiyelini ve kapsamını belirler.
2. Kendi sunumunu hazırlar.
3. Dijital uygulamalar kullanarak portfolyo hazırlama becerilerini geliştirir.
4. Bir web sayfası ya da sosyal web sayfası tasarlar ve hazırlar.
5. Sosyal medya kullanımını portfolyo hazırlığıyla birleştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler fotoğraf ürünlerini dijital medya aracılığı ile yeniden üretme ve dağıtmanın farklı araçlarını tanımakta ve bunlar üzerine uygulamalar yapmaktadırlar. Öğrencilerden, kendi yaratıcı yaklaşımları doğrultusunda ve sosyal medyayı kullanarak kişisel bir portfolyo hazırlamaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişisel sunumlarda dijital medya kullanımı.
2) Yaratıcı portfolyo örnekleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Kişisel portfolyo hazırlamak. Ödevler üzerine çalışma.
4) Portfolyonun amaçları, hedef kitle seçimi Ödevler üzerine çalışma.
5) Kişisel web sayfası, nasıl hazırlanır ve nasıl sürdürülür Ödevler üzerine çalışma.
6) Portfolyo hazırlanmasında sosyal medya kullanımı. Ödev 1 Ödevler üzerine çalışma.
7) Fotoğraf portfolyosu online sayfaları Ödevler üzerine çalışma.
8) HTML’e giriş Ödev 2 Ödevler üzerine çalışma.
9) Using blogs for online presentation Ödevler üzerine çalışma.
10) Blog kişiselleştirmelerine giriş Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı softwareler kullanarak CD ve dağıtıma yönelik portfolio hazırlamak Ödevler üzerine çalışma.
12) Fotoğrafçılar için sosyal medya kullanım örnekleri Ödevler üzerine çalışma.
13) Kişisel portfolio oluşturmak Final projesi üzerine çalışma.
14) Değerlendirme, son ödev, işlerin sunulması Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Currier, D. & Volk, L. (2010). No plastic sleeves the complete portfolio guide for photographers and designers. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier.
2. Linton, H. (2012). Portfolio design. New York: W.W. Norton & Co.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 2 11 22
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek