ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3122 | Temel Görsel Tasarım | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin ilk bölümü görsel sanatların ve tasarımın temel ilkelerini sunmayı amaçlamaktadır. İkinci bölümü ise görsel tasarım ve öğeleri bağlamında uygulama çalışması sunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Görsel tasarım öğelerini temel kullanımını tanır. 2. Sanatın ilkeleri doğrultusunda görsel sanat öğelerinin kullanımını tanımlar. 3. Farklı fotoğraf türleri içerisinde çeşitli görsel tasarım öğelerini tanımlar. 4. Sanatın tarihsel deneyimleri içerisinde görsel tararım öğelerinin evrimini betimler. 5. Farklı kavram ve bağlamlar içerisinde görsel tasarım öğelerininin kullanımlarının uygulama becerisini kazanır. 6. Anlatılar oluşturma sürecinde fotoğraf aracının işlevini kavrar. |
Sanatın ilkeleri dahilinde kompozisyon, renk, gibi görsel sanatın öğelerini ve bu öğelerin birbileri ile olan ilişkileri tartışılacak ve örneklenecektir . Görsel öğelerin ve sanatın ilkelerinin tarihsel evrimi örneklenecektir. Bu dersin uygulama çalışması aynı zamanda görsel tasarım öğelerinin verili kavramlar ve bağlamlar çerçevesinde kullanımını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görsel sanatlar ve fotoğrafta görsel tasarım öğeleri: Sanatta görsel öğelerin kökenleri ve evrimi, 19. yy’da görsel tasarıma fotoğrafın etkisi, modern görsel sanatların doğuşu ve 20.yy’da fotoğrafik temsile etkisi. | |
2) | Makine türleri ve objektiflerin fotoğrafik görüntüye etkisi: negatif filmi ve sayısal görüntülemenin görsel tasarıma etkileri, fotoğrafik elemanların (diyafram, örtücü, filtreler vb.) farklı tasarım öğeleri yaratma sürecine etkileri. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Kompozisyon: Fotoğrafik görsel tasarım içerisinde kompozisyonun temelleri ve öğeleri. Birlik, denge, üçler kuralı ve altın oranın tanımlanması. | Ödev 1 |
4) | Leke/Nokta: Görsel tasarımın en temel öğesi olarak lekenin tanımı. Hareketli ve durağan lekeler arasındaki ilişki, iki ya da daha fazla leke arasındaki ilişki (metafor, dinamizm vb.). Farklı türler içerisinde lekenin kullanımı (manzara, portre, belgesel). | Ödev 2 |
5) | Çizgiler: En dinamik görsel öğe olarak çizginin tanımı. Dikey, yatay, eğimli ve diyagonel çizgiler arasındaki farklılıklar ve bu öğelerin tüm kompozisyon ile olan ilişkisi. Çizginin kullanımının sanat tarihi içerisindeki evrimi. | Ödev 3 |
6) | Formun fotoğrafik görüntü içerisindeki tanımı. Uzam ve şekiller arasındaki ilişki. Form ve şekillerin fotoğrafik ifade yaratmadaki işlevleri. | Ödev 4 |
7) | Dokular ve kalıplar: İki görsel öğenin farklı fotoğraf türleri içerisinde kullanımının örneklerle tanımlanması. | Ödev 5 |
8) | Renk: Siyah/beyaz ve renkli fotoğraf arasındaki farklar. Renk, kontrast, doygunluk vb. gibi öğelerin kullanımı. | Ödev 6 |
9) | Işık (ve gölge): Işığın objeler üzerinde derinlik, uyum ve karşıtlık yaratma etkisi, görsel tasarımda, görsel ifade yaratma amacı ile ışığın ve gölgenin kullanımının örneklenmesi. | Ödev 7 |
10) | Manzara fotoğrafında görsel tasarım. | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Belgesel fotoğrafında görsel tasarım. | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Moda fotoğrafında görsel tasarım. | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Fotoğrafçı gibi düşünmek: Çağdaş fotoğrafçıların çalışmalarından örnekleri üzerinden tüm tartışmaların birleştirilmesi. | Sunum Hazırlığı |
14) | Bütün öğeleri birleştirme II ve final tekrarı: Seçilmiş final projeleri hakkında tartışma. | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Davis, H. (2010). Creative composition : digital photography tips & techniques. Indianapolis, IN: Wiley. 2. DuChemin, D. (2009). Within the frame : the journey of photographic vision. Berkeley, Calif: New Riders. 3. Freeman, M. (2007). The photographer's eye : composition and design for better digital photos. Boston: Focal Press. 4. Galer, M. (2007). Photography : foundations for art & design : a guide to creative photography. Oxford: Focal. 5. Krages, B. (2005). Photography the art of composition. New York: Allworth Press. 6. Prakel, D. (2006). Composition. Lausanne London: AVA Academia Thames & Hudson, distributor. 7. Prakel, D. (2007). Lighting. Lausanne New York, N.Y: AVA Academia Distributed in the USA and Canada by Watson-Guptill Publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 50 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |