Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş. |
|
2) |
Düşünce sistematikleri,
yaratıcılığın ilkeleri,
akıl uyarımı ve üretim yöntemleri,
fotoğraf ve yaratma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Sanatlarda ilişkisellik.
Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Fotoğraf ve ilkelerini okuma.
Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı.
Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf.
Kültür ve sanat tarihi. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Fotoğrafın üretim süreci.
İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları.
Fotoğraf ve gerçeklik.
Kanıt olarak fotoğraf.
Belleğin yerine fotoğraf.
Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Reklam Fotoğrafçılığı.
Fotoğraf: Neden Sanat! |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım.
Fotoğraf ve zaman kavramı.
Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı.
Oryantalizm ve coğrafi meseleler. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Bir fotoğraf oluşturma.
Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Algıdan teoriye. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Kompozisyonun temelleri.
Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Sayısallaştırma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Felsefe ve fotoğraf estetiği.
Fotoğraf ve antropoloji. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) |
Yaratıcı düşünme.
Medya olarak fotoğraf.
Özel bir dil olarak fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|