Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş. |
|
2) |
Düşünce sistematikleri,
yaratıcılığın ilkeleri,
akıl uyarımı ve üretim yöntemleri,
fotoğraf ve yaratma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Sanatlarda ilişkisellik.
Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Fotoğraf ve ilkelerini okuma.
Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı.
Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf.
Kültür ve sanat tarihi. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Fotoğrafın üretim süreci.
İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları.
Fotoğraf ve gerçeklik.
Kanıt olarak fotoğraf.
Belleğin yerine fotoğraf.
Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Reklam Fotoğrafçılığı.
Fotoğraf: Neden Sanat! |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım.
Fotoğraf ve zaman kavramı.
Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı.
Oryantalizm ve coğrafi meseleler. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Bir fotoğraf oluşturma.
Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Algıdan teoriye. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Kompozisyonun temelleri.
Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Sayısallaştırma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Felsefe ve fotoğraf estetiği.
Fotoğraf ve antropoloji. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) |
Yaratıcı düşünme.
Medya olarak fotoğraf.
Özel bir dil olarak fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|