Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Yok |
2) |
Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir? |
|
3) |
Yazma sürecinin başlangıcı |
|
4) |
Sözcükler ve sesler |
|
5) |
Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna. |
|
6) |
Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak |
|
7) |
Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış. |
|
8) |
Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri |
|
9) |
Etkili bir deneme nasıl yazılır |
|
10) |
Gazetecilik ve gazete yazarlığı |
|
11) |
Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi |
|
12) |
Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan. |
|
13) |
Yazının Redaksiyonu |
|
14) |
Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|