NMD2010 Creative Writing for Digital Platforms Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD2010 Dijital Platformlar İçin Yaratıcı Yazarlık Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin farklı biçim ve janrlarda yazacakları yazılara yönelik yoğun bir çalışma imkânı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin, yazmaya başlamalarına, yazmaya devam etmelerine ve çalışmalarından tam manasıyla keyif almalarına olanak sağlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
- kolektif yazım, ikna edici yazı, gazeteciliğe özgü yazımlar ve redaksiyon gibi mesleki uygulamalarda yazma becerileri kazanacaklar.
- yazma sürecinin yaratıcı akışını canlandırabilmeyi ve bunu devam ettirmeyi öğrenebilecekler,
- hem pratik hem de teorik olarak yazma pratiğini kavrayacaklar
- yaratıcı yazarlığın fiziksel ve psikolojik süreçlerini öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders, yazmanın yaratıcı akışını canlandırmak ve devam ettirmek için tasarlanmıştır. Bu ders, “yazmak bir yaşam biçimidir” düşüncesini takip etmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle, yazma sürecinin başlangıcı, verimli yazımın fiziksel ve psikolojik koşulları gibi yazma süreciyle ilgili temel konular öğrencilere tanıtılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yok
2) Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir?
3) Yazma sürecinin başlangıcı
4) Sözcükler ve sesler
5) Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna.
6) Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak
7) Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış.
8) Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri
9) Etkili bir deneme nasıl yazılır
10) Gazetecilik ve gazete yazarlığı
11) Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi
12) Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan.
13) Yazının Redaksiyonu
14) Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.