Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Yok |
2) |
Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir? |
|
3) |
Yazma sürecinin başlangıcı |
|
4) |
Sözcükler ve sesler |
|
5) |
Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna. |
|
6) |
Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak |
|
7) |
Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış. |
|
8) |
Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri |
|
9) |
Etkili bir deneme nasıl yazılır |
|
10) |
Gazetecilik ve gazete yazarlığı |
|
11) |
Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi |
|
12) |
Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan. |
|
13) |
Yazının Redaksiyonu |
|
14) |
Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|