FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2010 | Dijital Platformlar İçin Yaratıcı Yazarlık | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin farklı biçim ve janrlarda yazacakları yazılara yönelik yoğun bir çalışma imkânı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin, yazmaya başlamalarına, yazmaya devam etmelerine ve çalışmalarından tam manasıyla keyif almalarına olanak sağlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, - kolektif yazım, ikna edici yazı, gazeteciliğe özgü yazımlar ve redaksiyon gibi mesleki uygulamalarda yazma becerileri kazanacaklar. - yazma sürecinin yaratıcı akışını canlandırabilmeyi ve bunu devam ettirmeyi öğrenebilecekler, - hem pratik hem de teorik olarak yazma pratiğini kavrayacaklar - yaratıcı yazarlığın fiziksel ve psikolojik süreçlerini öğreneceklerdir. |
Ders, yazmanın yaratıcı akışını canlandırmak ve devam ettirmek için tasarlanmıştır. Bu ders, “yazmak bir yaşam biçimidir” düşüncesini takip etmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle, yazma sürecinin başlangıcı, verimli yazımın fiziksel ve psikolojik koşulları gibi yazma süreciyle ilgili temel konular öğrencilere tanıtılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yok |
2) | Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir? | |
3) | Yazma sürecinin başlangıcı | |
4) | Sözcükler ve sesler | |
5) | Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna. | |
6) | Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak | |
7) | Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış. | |
8) | Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri | |
9) | Etkili bir deneme nasıl yazılır | |
10) | Gazetecilik ve gazete yazarlığı | |
11) | Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi | |
12) | Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan. | |
13) | Yazının Redaksiyonu | |
14) | Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |