NMD2010 Creative Writing for Digital Platforms Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD2010 Dijital Platformlar İçin Yaratıcı Yazarlık Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin farklı biçim ve janrlarda yazacakları yazılara yönelik yoğun bir çalışma imkânı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin, yazmaya başlamalarına, yazmaya devam etmelerine ve çalışmalarından tam manasıyla keyif almalarına olanak sağlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
- kolektif yazım, ikna edici yazı, gazeteciliğe özgü yazımlar ve redaksiyon gibi mesleki uygulamalarda yazma becerileri kazanacaklar.
- yazma sürecinin yaratıcı akışını canlandırabilmeyi ve bunu devam ettirmeyi öğrenebilecekler,
- hem pratik hem de teorik olarak yazma pratiğini kavrayacaklar
- yaratıcı yazarlığın fiziksel ve psikolojik süreçlerini öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders, yazmanın yaratıcı akışını canlandırmak ve devam ettirmek için tasarlanmıştır. Bu ders, “yazmak bir yaşam biçimidir” düşüncesini takip etmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle, yazma sürecinin başlangıcı, verimli yazımın fiziksel ve psikolojik koşulları gibi yazma süreciyle ilgili temel konular öğrencilere tanıtılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yok
2) Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir?
3) Yazma sürecinin başlangıcı
4) Sözcükler ve sesler
5) Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna.
6) Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak
7) Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış.
8) Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri
9) Etkili bir deneme nasıl yazılır
10) Gazetecilik ve gazete yazarlığı
11) Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi
12) Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan.
13) Yazının Redaksiyonu
14) Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2