Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılım Yaşam Döngüsü
Yazılım mühendisliği yöntemleri
Yaşam döngüsü içerisinde kullanıcı merkezli tasarım
|
|
2) |
Kullanıcı Performans Testleri
Etkinlik
Ödev VI: Performans testi gerçekleştirme ve verileri analiz için hazırlama
|
|
2) |
İşlevsellik ve Kullanılabilirlik
Kullanılabilirlikten öte kavramlar
|
|
3) |
BİT projeleri planlamasında KMT yöntemleri
Persona Yöntemi vaka çalışması
Bağlam Analizi vaka çalışması
Ödev I: Rakip Analizi vaka çalışması
|
|
4) |
Rakip Analizi vaka çalışması sunumları |
|
5) |
BİT projeleri gereksinim analizinde KMT yöntemleri
Ödev II: Bağlamsal Sorgulama vaka analizi
|
|
6) |
Bağlamsal Sorgulama vaka analizi sunumları
İlginlik diyagramı
Görev analizi
|
|
7) |
Tasarım talimatnameleri
Ödev III: Kağıt prototipleme |
|
8) |
Kağıt prototip sunumları
Oz büyücüsü yöntemi
|
|
9) |
Tasarım Kalıpları
BİT projeleri implementasyonunda KMT yöntemleri
|
|
10) |
BİT projelerinde kullanılabilirlik test ve ölçüm yöntemleri
Ödev IV: Kullanılabilirlik anketleri
|
|
11) |
Kullanıcı Performans Testleri
Verimlilik
Ödev V: Performans tesi senaryosu hazırlama
|
|
13) |
Performans testi sunumları
Tanısal değerlendirme
|
|
14) |
Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi
Kurum içerisinde kullanıcı deneyimi yaklaşımını yaygınlaştırmak
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek. |
|
3) |
Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak. |
|
4) |
Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek. |
|
5) |
Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek. |
|
6) |
Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak. |
|
8) |
Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak. |
|
9) |
İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
10) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak. |
|