ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4133 | Bilgi Teknolojisi Tasarımı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKER BERKMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında çalışacak tasarımcılara etkileşimli bilgisayar tabanlı projelerin yaşam çevrimine dair bir perspektif kazandırmaktır. BİT ürünlerinin kullanım kalitesini arttırmayı hedefleyen Kullanıcı Merkezli Tasarım yöntemleri, etkileşimli bir sistem tasarımının çeşitli adımları çerçevesinde ele alınacaktır. Öğrencileri, yaygın kullanılan Kullanıcı Merkezli Tasarım yöntemlerini öğrenecekler ve pilot projeler üzerinde bu yöntemlerin bir kısmını uygulayarak, KMT metotlarının amaçlarını daha iyi anlayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. BİT projelerinin yaşam döngüsü içerisinde tasarımcının rolünü anlamak II. Kullanıcı deneyimi, kullanılabilirlik ve kullanıcı merkezli tasarım kavramlarını anlamak III. BİT projelerinde, kullanıcıyı proje geliştirme sürecine dahil etmenin ve gereksinim analizinin yöntemlerini ve gerekliliğini anlamak. IV. BİT projelerinde, kullanıcıyı tasarım süreçlerine dahil etmenin yöntemlerini ve gerekliliğini anlamak. IV. BİT projelerinde, kullanıcıyı değerlendirme süreçlerine dahil etmenin yöntemlerini ve gerekliliğini anlamak. VI. Kullanıcı merkezli tasarım süreçlerini takip ederek bir BİT projesi planlama becerisini kazanmak. |
Ders içeriği, kullanıcı merkezli tasarımı bir süreç olarak anlayarak bu sürecin farklı aşamalarında kullanılan farklı yöntemleri öğrenmek üzerine kurgulanmıştır. Bu yöntemlerin bir kısmı, dar kapsamlı projelerde uygulanarak incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılım Yaşam Döngüsü Yazılım mühendisliği yöntemleri Yaşam döngüsü içerisinde kullanıcı merkezli tasarım | |
2) | Kullanıcı Performans Testleri Etkinlik Ödev VI: Performans testi gerçekleştirme ve verileri analiz için hazırlama | |
2) | İşlevsellik ve Kullanılabilirlik Kullanılabilirlikten öte kavramlar | |
3) | BİT projeleri planlamasında KMT yöntemleri Persona Yöntemi vaka çalışması Bağlam Analizi vaka çalışması Ödev I: Rakip Analizi vaka çalışması | |
4) | Rakip Analizi vaka çalışması sunumları | |
5) | BİT projeleri gereksinim analizinde KMT yöntemleri Ödev II: Bağlamsal Sorgulama vaka analizi | |
6) | Bağlamsal Sorgulama vaka analizi sunumları İlginlik diyagramı Görev analizi | |
7) | Tasarım talimatnameleri Ödev III: Kağıt prototipleme | |
8) | Kağıt prototip sunumları Oz büyücüsü yöntemi | |
9) | Tasarım Kalıpları BİT projeleri implementasyonunda KMT yöntemleri | |
10) | BİT projelerinde kullanılabilirlik test ve ölçüm yöntemleri Ödev IV: Kullanılabilirlik anketleri | |
11) | Kullanıcı Performans Testleri Verimlilik Ödev V: Performans tesi senaryosu hazırlama | |
13) | Performans testi sunumları Tanısal değerlendirme | |
14) | Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi Kurum içerisinde kullanıcı deneyimi yaklaşımını yaygınlaştırmak |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Rogers, Y., Sharp, H., & Preece, J. (2011). Interaction design: beyond human-computer interaction. Wiley. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 5 | % 50 |
Projeler | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 14 | 71 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |