HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3150 | Ses Yapımı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin ana amacı öğrenciye ses prodüksiyonunun safhalarını tanıtmaktır. Katılımcının uygulama yapacağı bazı alanlar: Akustik ses objelerinin dijitalleştirilmesi, ses işleme yazılımları aracılığıyla ses editleme, çok kanallı ses miksajı, spektral şekillendirici ve dinamik kompresörlerin kullanımı. Ses prodüksiyonunun temelleri uygulamalar ve tasarım projeleri üzerinden değerlendirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ses prodüksiyonunun safhalarını analiz etmek. 2) Çok kanallı ses miksajı konseptini tanımlamak. 3) Ses kanallarının spektral denge konseptlerini tanımlamak. 4) Ses kanallarının dinamik denge konseptlerini tanımlamak. 5) Yüksek çözünürlüklü dijital ses işleme yazılımları aracılığıyla ses miksaj prensiplerini uygulamak. 6) Ses miksaj aşamasında otomasyon konseptini tanımlamak. 7) Spektral dengeyi korumak amacıyla ses mastering’I uygulamak. 8) Ses katmanlarının etkileşimlerini kuvvetlendirmek amacıyla ses editing teknikleri uygulamak. 9) Çeşitli ses prodüksiyon yaklaşımlarını değerlendirmek. 10) Prodüksiyonu tamamlama amacıyla ses kayıt / miksaj / mastering projeleri yaratmak. |
Ses tasarımı ve prodüksiyonu temelleri, Çok kanallı ses, Yüksek çözünürlüklü ses işleme yazılımları ile çalışmak, Çok kanallı ses miksajı, Ses şiddeti ve panoramik dağılım, Equalization ve dinamik kontrol, Dinamik ses işleme esasları, Otomasyon ve editleme teknikleri, Ses mastering’ine giriş, Mastering aşamasında Spektral ve Dinamik kontrol, Spektral şekillendirme, yönlendirme, Ses gruplama, Prodüksiyon analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, ders içeriği değerlendirmesi | - |
2) | Ses tasarımı ve prodüksiyonu temelleri | Russ Martin. 2009. Sound Synthesis and Sampling. Focal Press: New York kaynağından pp 91-122 okuyunuz. |
3) | Çok kanallı sese giriş Yüksek çözünürlüklü ses işleme yazılımları ile çalışmak | Miranda, Eduardo Reck. 2002. Computer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press: Oxford kaynağından pp 151-196 okuyunuz. |
4) | Çok kanallı ses miksajına giriş Ses şiddeti ve panoramik dağılım Ödev #1 | Holmes, Thom. 2008. Electronic & Experimental Music: Technology, Music and Culture. Routledge: New York kaynağından pp 48-91 okuyunuz. |
5) | Çok kanallı ses miksajı Equalization ve dinamik kontrol Ödev #2 | Ödev #1'i hazırlayınız. |
6) | Çok kanallı ses miksajı Dinamik ses işleme esasları Ödev #3 | Ödev #2'yi hazırlayınız. |
7) | Çok kanallı ses miksajı Otomasyon ve editleme teknikleri Proje #1: Ses miksajı | Ödev #3'ü hazırlayınız. |
8) | Ses mastering’ine giriş Ödev #4 | Proje #1: Ses miksajı'nı hazırlayınız. |
9) | Mastering aşamasında Spektral ve Dinamik kontrol Ödev #5 | Ödev #4'ü hazırlayınız. |
10) | Spektral şekillendirme, yönlendirme Ses gruplama | Ödev #5'i hazırlayınız. |
11) | Prodüksiyon analizi Final Projesi | - |
12) | Genel Tekrar Final Projesi Değerlendirme #1 | Final Projesi değerlendirmeleri için hazırlanınız. |
13) | Genel Tekrar Final Projesi Değerlendirme #2 | Final Projesi değerlendirmeleri için hazırlanınız. |
14) | Genel Tekrar Final Projesi Değerlendirme #3 | Final Projesi değerlendirmeleri için hazırlanınız. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Russ Martin. 2009. Sound Synthesis and Sampling. Focal Press: New York. Manning, Peter. 2004. Electronic and Computer Music. Oxford University Press: New York. Holmes, Thom. 2008. Electronic & Experimental Music: Technology, Music and Culture. Routledge: New York. Miranda, Eduardo Reck. 2002. Computer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press: Oxford. Demers, Joanna. 2010. Listening Through the Noise: The Aesthetics of Experimental Electronic Music. Oxford University Press: New York. Adlington, Robert eds. 2009. Sound Commitments: Avant‐garde Music and the Sixties. Oxford University Press: New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 39 |
Proje | 1 | 10 |
Ödevler | 5 | 10 |
Final | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |