İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3135 | Animasyon Film | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere animasyon film dilinin temel ilkelerini öğretmek; bir fikrin, bir kavramın ya da bir öykünün oluşturulmuş bir metinden (senaryo) hareketle, storyboard’a aktarılarak görselleştirme becerisi geliştirmek; senaryo-storyboard-film sürecine egemen olarak yönetme yetisi kazandırmak; öğrencilere bir kısa animasyon filmi ürettirmek üzerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Animasyon filminin genel özelliklerini tanımlayabilirler 2) Senaryo ve film gramerini tanımlayabilirler 3) Storyboard ile senaryo arasındaki ilişkiyi tanımlayabilirler 4) Senaryo ile görsel dil arasındaki birlikteliği tanımlayabilirler 5) Model-sheet’in kullanımını öğrenebilirler ve uygulayabilirler 6) Arka plan, plan ve sahne arasındaki ilişkiyi anlayabilirler 7) Animasyon filmi ile hareket ve ritim arasındaki ilişkiyi inceleyebilirler 8) Görüntü, diyalog, ses ve müzik arasında uyum (senkronizasyon) sağlayabilirler ve bu beceriyi geliştirebilirler 9) Kurgu ve efektler hakkında bilgi ve beceri kazanabilirler 10) Animasyon filmi için gerekli olan program yetkinliklerini edinirler |
Konu ve ana fikrin saptanması. Animasyon film örneklerinin izlenmesi. Yapılan araştırmaların ve dokümantasyonun irdelenerek değerlendirilmesi, senaryo yazımı üstüne çalışmalar, film grameri üstüne bilgilendirmeler. Yazılan senaryoların kritiği ve yönlendirilmesi. Storyboard üstüne bilgilendirmeler. Yapılan storyboard’ların kritiği: Öykünün sinema gramerine uygun bir tasarımla görsel olarak planlanması. Model-sheet çalışmaları. Arka planların, plan ve sahnelerinin animasyonu yapılmak üzere planlanması. Animasyon çalışmaları, planların hareketlendirilmesi. Filmin hareketlendirilen planlarının kurgulanması, filmin ritminin düzenlenmesi. Filmin kurgu ve ritminin kritiği, ses ve müzik uygulamaları. Ses çalışmaları-efektler. Miksaj, filmin görüntü ve sesinin birleştirilmesi. Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konu ve ana fikrin saptaması. Animasyon film örneklerinin izlenmesi EV ÖDEVİ: Filme ilişkin fikirsel, kavramsal araştırmaların yapılması, görsel ve fikirsel dökümantasyon toplanması | |
2) | Yapılan araştırmaların ve dökümantasyonun irdelenerek değerlendirilmesi, senaryo yazımı üstüne çalışmalar, film grameri üstüne bilgilendirmeler EV ÖDEVİ: senaryo taslak çalışmalarının yapılması | |
3) | Yazılan senaryoların kritiği ve yönlendirilmesi. Storyboard üstüne bilgilendirmeler EV ÖDEVİ: senaryonun sonuçlandırılması ve storyboard taslaklarının hazırlanması | |
4) | Yapılan storyboard’ların kritiği: Öykünün sinema gramerine uygun bir tasarımla görsel olarak planlanması. EV ÖDEVİ: Storyboard’un sonuçlandırılması. Lay-out ve background taslaklarının hazırlanması | |
5) | Model-sheet çalışmaları. EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması | |
6) | Arka planların, plan ve sahnelerinin animasyonu yapılmak üzere birebir planlanması. EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın somuçlandırılması. | |
7) | Animasyon çalışmaları, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve premiere çalışmaları | |
8) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları | |
9) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları | |
10) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları. | |
11) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları | |
12) | Filmin hareketlendirilen planlarının kurgulanması, filmik ritmin düzenlenmesi EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamaların, verilen bilgiler ışığında sonuçlandırılması. Diyalog-ses-müzik için önerilerin hazırlanması | |
13) | Filmin kurgu ve ritminin kritiği, ses ve müzik uygulamaları EV ÖDEVİ: dersteki uyhgulamaların sonuçlandırılması, jenerik taslak çalışmaları | |
14) | Miksaj, filmin görüntü ve sesinin birleştirilmesi EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması ses çalışmaları-efektler EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 'Understanding Animation’, Paul Wells ‘Understanding Comics’, Scott McCloud ‘Graphic Storytelling’, Will Eisner ‘Visualizing Ideas – From Scribbles to Storyboards’, Gregor Krisztian and Nesrin Schlempp |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 5 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 68 |
Proje | 2 | 8 |
Final | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |