VCD3131 Contemporary Video PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3131 Çağdaş Video Uygulamaları Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CAN PEKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı grafik tasarımın zaman faktörü ve ses-müzikle birleşmesiyle, öğrencilere basılı mecraların dışında TV ve sinema gibi dinamik medyalar için de yaratıcı audio-visual içerik tasarlamayı ve uygulama tekniklerini öğretmektir. Ayrıca öğrencilerin diğer grafik tasarım derslerinde edindiği bilgileri, ses ve hareket ile birleştirip, jenerik, reklam, kanal kimliği gibi sesli ve hareketli grafik tasarım ürünleri ortaya çıkartabilmeleri hedeflenmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ulusal ve küresel hareketli tasarım örneklerini analiz etmek
2) Hareketli tasarımın temel prensiplerini tanımak
3) Concept board ve storyboard çalışması gerçekleştirmek
4) Hem SD hem HD olarak Tv, sinema, DVD/BlueRay için çıkış formatlarını tanımlamak
5) İlgili güncel yazılımlarla temel animasyon uygulamak.
6) İlgili güncel yazılımlar ile temel compositing uygulamak
7) İlgili güncel yazılımlar ile efekt ve filtre uygulamak
8) Hareketli tasarımda ses kullanımını analiz etmek
9) Video sıkıştırma formatlarını tanımak
10) Hareketli tasarım prensiplerini uygulamak
11) Görsel iletişim alanına ilişkin farklı ortamlarda gösterilebilecek yaratıcı hareketli tasarım çalışmaları gerçekleştirmek.

Dersin İçeriği

Dünyadan ve Türkiye'den hareketli grafik tasarım örnekleri incelenmesi, türlerin ayrılması, Hareketli grafik tasarım temel prensipleri, konsept geliştirme ve üretim stratejileri, TV, sinema, DVD, HD yayın formatları, Adobe After Effects ile tipografik animasyon, mask, katman, kanal kullanımı ve temel composite, filtreler, efektler ve renklendirme, ses ve müzik, yayın formatları, render, compress, çıkış özellikleri, TV logo animasyonu uygulama çalışması, reklam packshot animasyonu uygulama çalışması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, içeriğin ve kavramların açıklanması.
2) Dünyadan ve Türkiye'den hareketli grafik tasarım örnekleri incelenmesi, türlerin ayrılması.
3) Hareketli grafik tasarım temel prensipleri, konsept geliştirme ve üretim stratejileri.
4) Proje için öğrenci konsept ve storyboard çalışması.
5) TV, sinema, DVD, HD yayın formatları. Konsept seçimleri.
6) Adobe After Effects ile tipografik animasyona giriş. Proje çalışmaları.
7) AAE ile temel animasyon. Proje çalışmaları.
8) AAE mask, katman, kanal kullanımı ve temel composite. Proje çalışmaları.
9) AAE ile filtreler, efektler ve renklendirme. Proje çalışmaları.
10) AAE'de ses ve müzik. Proje çalışmaları.
11) AAE'de yayın formatları, render, compress, çıkış özellikleri. Proje çalışmaları.
12) AAE ile TV logo animasyonu uygulama çalışması. Proje çalışmaları.
13) AAE ile reklam packshot animasyonu uygulama çalışması. Proje çalışmaları.
14) Proje değerlendirmeleri, eksiklerin giderilmesi ve finalize edilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Jon Krasner, Motion Graphics:Applied History and Aesthetics, Focal Press
• Jon Krasner, Motion Graphic Design and Fine Art Animation, Focal Press
• Kevin Roberts, SİSOMO, MediaCat
• İlker Canikligil, Dijital Video ile Sinema, Pusula
• Arif Ortakmaç, Adobe After Effects CS3, Medyasoft
• http://www.motionographer.com
• http://vimeo.com/channels/designflux
• http://www.cpluv.com
• http://www.cgart.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 43
Proje 8 24
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 4
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 4
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 1
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 3
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 4
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 4
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 3
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 1
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 4
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 2
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 4
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3